• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64918
+
-

سنجش سلامت2500 نوآموز کردستانی

با آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت از سوم تیر ماه در استان کردستان تاکنون وضعیت سلامت ۲ هزار و ۵۶۰ نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی سنجش شده است. به گزارش ایرنا، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: از این تعداد نوآموز ارزیابی شده هزار و ۹۲۷ نفر بدون مشکل، ۲ نفر دارای مشکلات جسمی - حرکتی، ۱۱۶ نفر مشکوک به مشکل بینایی و ۸۵ نفر مشکوک به داشتن مشکل شنوایی بودند. 

«خلیل رنجبر» افزود: همچنین از این تعداد نوآموز ارزیابی شده، ۴۳۰ نوآموز در مرحله اول آمادگی تحصیلی حد نصاب لازم را کسب نکرده و به مرحله تخصصی ارجاع داده شدند.وی هدف از اجرای برنامه سنجش را غربالگری دانش‌آموزان به منظور جادهی درست در نظام آموزشی، مداخله بهنگام، ارائه خدمات مورد نیاز و آماده‌سازی دانش‌آموزان برای آموزش رسمی اعلام کرد. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۹۸ نیروی اجرایی تخصصی در ۱۴ پایگاه سنجش ثابت و سیار در ۱۴ شهرستان استان با ارزیابی شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و معاینات بالینی نوآموزان بدو ورود به دبستان اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان استان را تا ۱۵ شهریور بر عهده دارند. 

برنامه سنجش برای بیست و پنجمین سال متوالی به عنوان فرصتی برای برنامه‌‌ریزی آموزشی متناسب با استعداد، تشخیص و جایگزینی آموزش، کمک به بهبود کیفیت آموزشی و کنترل عوامل موثر بر افت تحصیلی در ۲ مرحله مقدماتی(غربالگری) و تخصصی همزمان با سراسر کشور در استان کردستان نیز در حال اجراست. سال گذشته وضعیت سلامت جسمانی ۲۶ هزار و ۵۱۴ نفر مورد سنجش قرار گرفت که از این تعداد ۱۶ هزار و ۴۶۴ نو‌آموز بدو ورود به دبستان و ۱۰ هزار و ۵۰ نفر نیز نوآموز پیش‌دبستانی بودند.

این خبر را به اشتراک بگذارید