• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 18 تیر 1398
کد مطلب : 64912
+
-

میزبانی کردستان از المپیاد استعدادهای برتر ورزش

 مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: کردستان در دومین مرحله المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور ۶ رشته ورزشی را میزبانی می‌کند. به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان استان کردستان «حامد جولایی» از برگزاری دومین مرحله المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در ۳۰ مرداد تا 10 شهریور خبر داد و گفت: این رویداد بزرگ ورزشی در ۳۹ رشته بخش دختران و ۵۵ رشته بخش پسران برگزار می‌شود.وی گفت: دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور با شعار ورزش، دوستی، آینده‌ای بهتر در رده‌های پایه ۱۳ تا ۱۶ سال نوجوانان برگزار خواهد شد. 

جولایی با اشاره به برگزاری این المپیاد به میزبانی ۱۹ استان کشور افزود: کردستان در این دوره میزبانی ۶ رشته ورزشی در 2 بخش پسران و دختران را برعهده دارد. مدیرکل ورزش و جوانان عنوان کرد: نخستین مرحله المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور آبان سال گذشته برگزار شد و کردستان در 3 رشته وزنه‌برداری و کاراته دختران و ژیمناستیک پسران میزبان بود که در پایان جایگاه دهم کشور را کسب کرد. 

وی افزود: امسال با برنامه‌‌ریزی مناسب امیدواریم مدال‌های بیشتری کسب کنیم و رتبه کردستان را ارتقا دهیم.  جولایی ادامه داد: امسال رشته‌های بسکتبال سه‌نفره، ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای، قایقرانی آب‌های آرام، کونگ‌فو و بوکس در بخش پسران و وزنه‌برداری بخش دختران به میزبانی استان کردستان برگزار خواهد شد. 

وی ثبت اطلاعات دقیق ورزشکاران، مربیان و عوامل اجرایی هیات‌های ورزشی در سامانه ملی «مبین» را با اهمیت دانست و گفت: تا زمانی که اطلاعات و آمار ورزشکاران به صورت دقیق در این سامانه به ثبت نرسد، اجازه ورود به میادین ورزشی به آنها داده نمی‌شود. جولایی تعداد شرکت‌کنندگان ۶ رشته ورزشی را که به میزبانی استان کردستان برگزار می‌شود 2هزار و 775 نفر اعلام کرد و افزود: اداره کل ورزش و جوانان برای برگزار کردن هرچه بهتر این رقابت‌ها آمادگی کامل دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در ادامه هدف وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور را توسعه رویکرد عدالت‌محوری، توزیع متوازن منابع در استان‌ها، کشف و پرورش استعدادهای ورزشی، بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های استان‌ها، پشتوانه‌سازی، تقویت تیم‌های ملی، توسعه فرهنگ ورزش قهرمانی، حضور مقتدرانه در بازی‌های المپیک جوانان ۲۰۲۲ اعلام کرد.
 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید