• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64603
+
-

برنامه‌‌ریزی برای توسعه «زوران»

ورزش
برنامه‌‌ریزی برای توسعه «زوران»

رئیس انجمن زوران کشور از برنامه‌‌ریزی برای توسعه ورزش زوران در کشور طی سال ‌جاری خبر داد. به گزارش ایسنا «بهرام بهروش» با بیان این‌که از ابتدای امسال گام‌های مثبتی برای ثبت جهانی زوران به نام کرمانشاه برداشته شده، اظهار کرد: سفر رئیس فدراسیون جهانی بازی‌های بومی‌محلی و کارشناس ارشد یونسکو به کرمانشاه در ماه‌های ابتدایی سال شروعی خوب برای این هدف بود.  وی از انجام برنامه‌ریزی‌های دقیق برای توسعه زوران در ادامه سال 98 خبر داد و عنوان کرد: در نظر داریم امسال با برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات مختلف شرایط را برای ثبت جهانی این ورزش سنتی تسهیل‌تر کنیم. 

رئیس انجمن زوران کشور تصریح کرد: به دنبال این هستیم امسال اشاعه و توسعه زوران را در اکثر مناطق کشور داشته باشیم تا این رشته در همه استان‌ها جا بیفتد. وی با بیان این‌که تحقق این هدف امکان برگزاری مسابقات کشوری را فراهم می‌کند، اعلام کرد: پس از توسعه زوران در استان‌ها، راه‌انداری این رشته در بین چند کشور همسایه هدفی است که در پی آن هستیم. بهروش تاکید کرد: در این زمینه، دعوت از کشورهای همسایه و آموزش زوران به آنها به منظور رسمیت بخشیدن بیشتر به این رشته را اجرا خواهیم کرد. 

بهروش یادآور شد: با توسعه زوران در کشور و راه‌اندازی آن در چند کشور همسایه می‌توانیم مسابقات بین‌المللی زوران را در کرمانشاه به عنوان خاستگاه این رشته برگزار کنیم. رئیس هیات بومی‌محلی استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری 48 جشنواره بومی‌محلی در کرمانشاه طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال هم بنا داریم با توجه به تقویم ورزشی که تدوین کرده‌ایم حداقل 10 جشنواره بومی‌محلی را در استان برگزار کنیم. 

وی در مورد چرایی کاهش تعداد جشنواره‌ها نیز گفت: در برنامه‌‌ریزی امسال تلاش شده جشنواره‌ها را به سمت کیفی شدن پیش ببریم و به جای این‌که در شهرستان‌های مختلف جشنواره‌های متعددی برگزار کنیم، تلاش خواهیم کرد جشنواره‌ها منطقه‌ای برگزار شوند؛ به این معنا که 4 شهرستان را انتخاب می‌کنیم تا شهرستان‌های مجاور خود را در برگزاری جشنواره‌های منسجم منطقه‌ای تحت پوشش قرار دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید