• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64543
+
-

راه‌اندازی بندر خشک اصفهان در انتظار مجوز

اصفهان
راه‌اندازی بندر خشک اصفهان در انتظار مجوز

نفیسه زمانی‌نژاد/ اصفهان - خبرنگار

سال ۹۴ به صورت رسمی اعلام شد که تا پایان همان سال، فاز نخست بندر خشک  اصفهان راه‌اندازی می‌شود، اما هنوز خبری از راه‌اندازی آن نیست. 
مدیرعامل بندر خشک اصفهان در این باره می‌گوید: با تاسیس چنین بندری، خشکسالی‌های اخیر در منطقه شرق جبران می‌شود. به علاوه، ایجاد هزاران فرصت شغلی از دیگر فواید این بندر خواهد بود تا جایی که گفته می‌شود ساخت فاز اول بندر خشک برای ۲۰۰ نفر به طور مستقیم و برای 3 تا 4هزار نفر به صورت غیرمستقیم در استان فرصت شغلی ایجاد می‌کند.  حبیب‌الله بهرامی بیان می‌کند: در سفر قبلی وزیر راه و شهرسازی به اصفهان باز هم موضوع دریافت مجوز بندر خشک را مطرح کردیم و قرار شد این موضوع پیگیری شود. در صورتی که مجوز راه‌اندازی بندر خشک به اصفهان داده شود، اصفهان اولین استان در کشور خواهد بود که این مجوز را کسب کرده است.
وی یادآور می‌شود: فعلا تهران و اصفهان مصوبه هیات دولت را دریافت کرده‌اند. دیگر بندرهای خشک ایران فقط موفق به دریافت مجوزهای استانی شده‌اند. به گفته حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد، نماینده اردستان در مجلس، ایجاد بندر خشک در ۱۶ استان کشور دنبال می‌شود که اصفهان هم در میان این استان‌هاست.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید