• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64315
+
-

فعالیت 15 مرکز اورژانس اجتماعی در سیستان و بلوچستان

جامعه
فعالیت 15 مرکز اورژانس اجتماعی در سیستان و بلوچستان

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۱۵ مرکز اورژانس اجتماعی در استان به شهروندان به‌ویژه جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهند. 

 «مریم لکزایی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: مراکز اورژانس اجتماعی در ۱۵ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هیرمند، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، سرباز، ایرانشهر، دلگان، قصرقند، نیکشهر، کنارک و چابهار فعال است. 

وی گفت: این مراکز با نیروی متخصص روان‌شناس، مددکار و کارشناس حقوق در سطح استان خدماتی را به جامعه هدف ارائه می‌دهند. 

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: فعالیت‌ها و گروه هدف مراکز اورژانس اجتماعی شامل زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف حاد خانوادگی، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان خیابانی و کار، همسرآزاری، کودک‌آزاری، معلول‌آزاری، سالمندآزاری، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، دختران و پسران فراری و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، است. 

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موردی می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند تا پس از آن مراکز اورژانس اجتماعی با ارجاع تیم سیار متشکل از مددکار، روان‌شناس و کارشناس حقوق نسبت به مداخله و پیگیری موارد اقدام کند.  لکزایی گفت: مداخلات روانی‌اجتماعی قبل از مداخلات قضایی و انتظامی بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بر عهده اورژانس اجتماعی است. 

وی افزود: تخصصی بودن، به موقع بودن، در دسترس بودن و رایگان بودن خدمات از ویژگی‌های مهم برنامه اورژانس اجتماعی است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید