• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64211
+
-

ترامپ: من قلدر نیستم

ترامپ: من قلدر نیستم

حدود یک‌سال‌ونیم مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، فضای سیاسی این کشور رفته‌رفته با جدی‌تر شدن رویارویی نامزدهای حزب دمکرات با دونالد ترامپ داغ‌تر شده است.
دونالد ترامپ که حالا دیگر همه با ادبیات تهاجمی او آشنایی دارند، دیروز در حیاط کاخ سفید در مقابل خبرنگاران برای نخستین‌بار حالتی تدافعی به‌خود گرفته بود و دائما تکرار می‌کرد: «من قلدر نیستم.» ماجرا مربوط به مصاحبه تلویزیون سی‌ان‌ان با «جو بایدن» نامزد پیشتاز انتخابات درون‌حزبی دمکرات‌هاست که در سخنانی بی‌سابقه، ترامپ را قلدری خواند که او برای شکست دادنش لحظه‌شماری می‌کند.
بایدن در پاسخ به خبرنگار سی‌ان‌ان که از او در مورد توانایی‌اش برای مقابله با دونالد ترامپ پرسیده بود پاسخ داد؛ او زمانی که در دولت باراک اوباما مشغول بوده موضوعات مهمی را در سیاست داخلی و سیاست خارجی مدیریت کرده، بنابراین از پس ترامپ هم برمی‌آید. بایدن گفت که به‌خوبی ترامپ را می‌شناسد و می‌تواند او را شکست دهد. او در ادامه سخنانش با الفاظ و جملاتی در مورد ترامپ سخن گفت که تاکنون کسی چنین نکرده است. بایدن گفت: «او شبیه همه قلدرهایی است که من در تمام عمرم می‌شناخته‌ام؛ او جزو همان قلدرهایی است که من همه عمر در مقابل‌شان ایستاده‌ام. او مثل همان قلدری است که وقتی من کودک بودم و لکنت زبان داشتم، مرا مسخره می‌کرد و البته من با مشت به دهانش کوبیدم.»
او ترامپ را به ترویج نژادپرستی و نفرت در جامعه آمریکا متهم کرد و گفت: ضروری است کسی در مقابل او قد علم کند و او را شکست دهد. بایدن همچنین درحالی‌که به دوربین اشاره می‌کرد خطاب به ترامپ گفت که منتظر رویارویی با اوست. او گفت: «تو قطعا در مناظره‌های تلویزیونی از من شکست می‌خوری؛ بیا که منتظرت هستم.» سخنان بایدن در مورد ترامپ بسیاری از مردم آمریکا را شگفت‌زده کرده است. البته تحلیلگران انتخابات آمریکا، متوجه مسیری که بایدن در آن قدم گذاشته است، هستند. به اعتقاد بسیاری، جو بایدن سعی دارد دوقطبی انتخابات سال آینده را از همین الان یعنی پیش از برگزاری انتخابات درون‌حزبی، میان خود و ترامپ ایجاد کند. بدین‌ترتیب او می‌تواند به‌راحتی از سد چهره‌های رقیب در حزب دمکرات ازجمله «برنی سندرز» و «کاملا هریس» که در نظرسنجی‌ها بعد از او قرار دارند، عبور کند.
ترامپ دیروز با لحنی آرام با خبرنگاران سخن می‌گفت. او گفت: «من قلدر نیستم؛ فکر نمی‌کنم قلدر باشم. من فقط می‌خواهم مانع سوءاستفاده دیگر کشورها از آمریکا شوم. همه به‌دنبال سوء‌استفاده از این کشور هستند.» ترامپ البته مثل همیشه سعی کرد با متهم کردن اوباما و تیمش، مشکلات آمریکا را به گردن آنها بیندازد. او گفت: «شما خودتان ببینید که جو بایدن با چین چه کرد. چینی‌ها حتی لباس از تن ما درآوردند. امروز اما آنها برای یک توافق ساده با ما التماس می‌کنند.» ترامپ همچنین به وضع تعرفه روی کالاهای ساخت چین اشاره کرد و گفت که این سیاست میلیاردها دلار عاید آمریکا کرده است.
ماجرای رویارویی ترامپ و بایدن با یکدیگر، به سال گذشته و زمانی که زمزمه‌های حضور بایدن در انتخابات به گوش می‌رسید بازمی‌گردد. ترامپ بارها او را «جو خوابالو» خواند و گفت که اگر جو بایدن در نهایت رقیب او شود، به‌راحتی می‌تواند او را شکست دهد.
نتایج یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌های منتشرشده از سوی وب‌سایت «هیل» در آمریکا نشان می‌دهد اگر در نهایت بایدن پیروز انتخابات درون‌حزبی شده و به‌عنوان نامزد اصلی دمکرات‌ها وارد رقابت نهایی با ترامپ شود، او با کسب 55درصد آرا در مقابل 45درصد آرا، پیروز انتخابات خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید