• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64191
+
-

در حاشیه سیاست

در حاشیه سیاست
در حاشیه سیاست


  پرونده حاجتی محرمانه است
رئیس‌کل دادگستری استان فارس، دلیل اصلی بازداشت مهدی حاجتی، عضو سابق شورای شهر پنجم شیراز را «امنیتی» اعلام کرد. کاظم موسوی در حاشیه نشست خبری خود به خبرگزاری فارس، گفت: وی اقداماتی علیه نظام داشته و حکم وی شامل 2سال تبعید و یک سال حبس در دادگاه تجدیدنظر قطعی و به دایره اجرای احکام ارسال‌ شده که در حال اجراست. او در پاسخ به شبهاتی که علت بازداشت حاجتی را توییت‌های وی در فضای مجازی عنوان می‌کرد نیز گفت: اقدام وی فعالیت تبلیغی علیه نظام بوده و هیچ ربطی به توییت وی در فضای مجازی ندارد. حیدر آسیابی، دادستان شیراز نیز جرم حاجتی را امنیتی برشمرد و در عین‌ حال گفت: در رابطه با افشای اسناد پرونده محدودیت داریم و این امر جنبه محرمانگی دارد.

  شورای سیاستگذاری رفوزه شد
محمد نعیمی‌پور، عضو حزب اتحاد ملت و نماینده پیشین مجلس درباره عملکرد شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و نقش‌آفرینی‌اش در انتخابات دوم اسفندماه امسال مجلس به ایرنا، گفت: معتقد هستم که روش‌های گذشته پاسخگو نخواهد بود. شورای‌عالی سیاستگذاری هم اساساً کارآمد نیست. دوره این شورا مربوط به سال ۹۲ و ۹۴ بود. حتی در سال ۹۶ هم نباید این اتفاق‌ها رخ می‌داد. در سال ۹۶ صحبت از این بود که ارزیابی دقیقی از کاندیداها براساس شاخص‌های مشخص انجام شود. این کار انجام شد و تعداد کاندیداها تا ۱۴۰ نفر هم رسید اما در هنگام انتخاب ۴۲ نفر از میان ۱۴۰ نفر، باز نظام شیخوخیت به میان آمد. نعیمی‌پور افزود: شورای شهر یا مجلس، شرکت سهامی احزاب نیست. این تصور اشتباه است که هر کسی بتواند نفرات بیشتری وارد آن کند. پس صلاحیت چه می‌شود؟ از این رو، شورای‌عالی سیاستگذاری در سال ۹۶ و در انتخابات شوراها رفوزه شد. او همچنین درباره هدایت رئیس‌جمهور دوران اصلاحات در شورا، افزود: آقای خاتمی در این حد که از مشاورانش بخواهد، انجام داده است. اعتراض کرده و حرفش را هم زده است اما چون آن طرف بنیه‌ای وجود نداشته، توجه کافی به این موارد نشده است. پس گفتن ایشان کفایت نمی‌کند.

  رقابت پارالمپیکی اصلاح‌طلبان
محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به نابرابری فضای رقابت میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در کشور به خبرآنلاین گفت: اصولگرایان به‌راحتی حضور فعال سیاسی دارند، جمنا تشکیل می‌دهند و حتی حفاظت می‌شوند و از هرگونه عارضه‌ای مبرا هستند. وقتی در مقام داوری این مقایسه را می‌کنیم، به این جمع‌بندی می‌رسیم که بناست شما با دست بسته در مسابقه‌ای شرکت کنید. هیچ‌وقت یک ویلچرنشین را با یک آدم سالم در یک مسابقه قرار نمی‌دهند. نوع رقابت اصلاح‌طلبان در عرصه سیاسی شباهت بسیار زیادی به بازی‌های پارالمپیک دارد نه المپیک.

این خبر را به اشتراک بگذارید