• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64173
+
-

پویش فصل گرم کتاب در آذربایجان غربی

خبر
پویش فصل گرم کتاب در آذربایجان غربی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی از برگزاری دومین دوره پویش فصل گرم کتاب در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، «جواد زاهدی» گفت: دومین دوره طرح پویش فصل گرم کتاب همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی با حضور همه کودکان و نوجوان برگزار می‌شود. زاهدی با اشاره به این‌که هدف این پویش ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی است اظهار کرد: امسال این پویش در 2 پارک قائم و ائلر باغی ارومیه و شهرستان‌های اشنویه و قره ضیاءالدین از ۱۵تیر تا ۱۵ شهریور سال جاری اجرا می‌شود.

وی ترویج و توسعه کتابخوانی را اصلی‌ترین رکن در کانون اعلام کرد و افزود: پوشش کودکان غیرعضو کانون، مهارت‌آموزی وایجاد نشاط برای کودکان از اهداف دیگر پویش فصل گرم کتاب است. این مسئول با تاکید بر این‌که شعار امسال پویش فصل گرم کتاب «آینده را باید ساخت» است اظهار کرد: کتاب و بازی، کتاب و کاردستی، کتاب و نمایش، کتاب و سفال و کتاب با کودکان نیازهای خاص ۵ محور اصلی این پویش هستند.

برای اجرای بهتر این پویش نیازمند همواری همه دستگاه‌ها به‌ویژه شهرداری و نیروی انتظامی هستیم، چراکه سال گذشته در برخی پارک‌ها در اجرای پویش با مشکلاتی مواجهه شدیم. زاهدی با اشاره به این‌که با رشد فضای مجازی، کتابخوانی از رونق افتاده است تاکید کرد: کتاب عامل و شاخص فرهنگ بوده و باید با اجرای طرح‌های این‌چنینی کتاب را وارد زندگی کودکان و خانواده‌ها کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید