• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64156
+
-

راه آهن اردبیل از برنامه عقب نیست

۱۰ شرکت پیمانکاری شبانه‌روزی در ساخت راه‌آهن اردبیل مشارکت دارند و با پیشرفت خوبی که در کارگاه‌ها و قطعات است، افتتاح پروژه طبق برنامه زمان‌بندی در سال ۹۹ اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایرنا، معاون راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیرساخت و امور زیر بناهای حمل‌و‌نقل کشور در بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: این پروژه دارای ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۴ کیلومتر است و در طول مسیر تا به حال ۲۱ کیلومتر ازتونل‌ها حفاری شده و ۳ کیلومتر نیز ضمن حفاری با روش‌های پیشرفته قالب‌بندی می‌شود.

«عباس خطیبی» افزود: در اجرای عملیات زیرسازی این پروژه ۶۷۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و ۱۵۳۰ نفر نیروی انسانی اعم از کارگری و مهندسی فعالیت دارند و به اتمام پروژه طبق برنامه زمان بندی شده خوشبین هستیم. پروژه راه‌آهن اردبیل یکی از محورهای سخت صعب العبور است، اما دغدغه‌های مالی و بیشتر موانع طبیعی با حمایت‌هایی که از آن می‌شود رفع شده است.  

این مسئول بیان کرد: عملیات زیر‌سازی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از مسیر در نیمه دوم سال جاری به اتمام می‌رسد و در صورت مناسب بودن شرایط جوی عملیات ریل‌گذاری آغاز می‌شود. کل پروژه راه‌آهن میانه_اردبیل در بخش زیر‌سازی و احداث ایستگاه‌ها 5/54 درصد پیشرفت دارد. امسال نیز حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به این پروژه عظیم اعتبار پرداخت می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید