• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 18 بهمن 1396
کد مطلب : 6413
+
-

سوخت گران نمی‌شود

نمایندگان مجلس در حالی دیروز ادامه رسیدگی به لایحه بودجه سال آینده را با هدف مراجعه به حوزه‌های انتخابیه خود متوقف کردند که تصمیم‌گیری درباره مکانیسم حذف یارانه نقدی بگیران غیرنیازمند و اصلاح قیمت سوخت در سایه اختلاف نظر بین دولت و مجلس در ابهام قرار دارد. علی لاریجانی، رئیس مجلس دیروز با اشاره به اختلاف نظر مجلس و دولت بر سر اصلاح مسیر هدفمندی یارانه‌ها تأکید کرد که باید با تفاهم این اختلاف حل شود. رئیس مجلس شورای اسلامی هم دیروز گفت: یارانه چیزی نیست که بتوان آن را با اختلاف نظر حل کرد، این خود نشان می‌دهد که تکلیف یارانه نیز به خوبی روشن نشده است. همزمان محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم تأکید کرد: دولت قطعا قیمت بنزین و سایر حامل‌های انرژی را در سال ۹۷ افزایش نمی‌دهد؛ اظهارنظری که نشان می‌دهد دولت بدون مجوز مجلس تصمیمی برای اصلاح قیمت حامل‌های انرژی ندارد.

به گزارش ایسنا، وی تأکید کرد: در مورد یارانه دولت کاملا علاقه‌مند است در راستای سیاست فقرزدایی و کاهش فقر مطلق به همه کسانی که استحقاق دریافت یارانه را دارند یارانه بدهد و اگر کسانی دریافتی‌شان نسبت به خط مستمری سازمان‌های حمایتی پایین‌تر است در چارچوب مقابله با فقر یارانه دریافت کنند.

 نوبخت در پاسخ به این پرسش که سیاست دولت در قبال یارانه‌بگیران چیست، اظهار کرد: 2 روش وجود دارد؛ یا اینکه یارانه‌بگیران نیازمند شناسایی شوند و یارانه‌ها دقیقا به اقشار شناسنامه دار پرداخت شود که این فرمول دولت است که نیاز به کمک و مساعدت مجلس دارد یا اینکه گفته شود یارانه افراد پردرآمد پرداخت نشود. این یعنی باید جیب تک تک ۸۰ میلیون ایرانی را بگردیم که درست نیست. دوست نداریم در زندگی مردم تشویش به‌وجود آوریم.

وی ادامه داد: سیاست دولت نسبت به یارانه‌بگیران اجرای قانون هدفمندی یارانه است و وارسی کردن اطلاعات حساب شهروندان ایرانی نیست. اما اینکه سراغ نیازمندان برویم و به آنها یارانه بدهیم کاملا منطقی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید