• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 16 تیر 1398
کد مطلب : 64076
+
-

کدینگ 900 هزار کارت سوخت در سیستان و بلوچستان

دبیر نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا: کشفیات سوخت  در استان در3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال۴۱ درصد رشد داشته است

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح کدینگ کارت سوخت در استان گفت: طرح کدینگ یکی از طرح‌های ملی است که در استان انجام و ۹۰۰ هزار کارت سوخت در سیستان و بلوچستان کدینگ شده است. 

به گزارش ایسنا، «مجید محبی » افزود: از زمان اجرای طرح تاکنون ۱۳ هزار کارت سوخت در استان شناسایی شده است. همچنین ۱۷۰ هزار کارت سوخت مهاجر، شناسایی، ابطال و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است. وی همچنین با اشاره به کشفیات سوخت در استان نیز گفت: کشفیات سوخت در سیستان و بلوچستان در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال۴۱ درصد رشد داشته است، به طوری که در این مدت چهار و نیم میلیون لیتر سوخت در استان کشف شد.  

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵ درصد کشفیات سوخت در این مدت به نیروهای انتظامی مربوط می‌شود و این حاکی از آن است که مبارزه در گلوگاه‌ها و سرشاخه‌ها بوده است. وی افزود: همچنین اجرای فروش سوخت مرزنشینان از دیگر اقدامات این ستاد بوده که تاکنون ۲ مزایده برگزار و سود حاصل از آن به حساب ۶۹ هزار مرزنشین شناسایی‌شده استان واریز شده است. 

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان گفت: پیگیری تجهیز چهار گلوگاه ورودی استان به اینترنت پر سرعت، راه‌اندازی سامانه کنترل نفتکش‌ها و دوربین پلاک‌خوان در گلوگاه‌ها، پیگیری و اخذ دستگاه دیجیتال محاسبه سوخت باک خودروهای سنگین در پایانه‌های رسمی میرجاوه و میلک، پیگیری و اخذ 4 دستگاه کاوشگر سوخت و تحویل به کاشفان از دیگر اقدامات این ستاد برای مقابله با قاچاق سوخت بوده است. 

وی بیان کرد: اجرای طرح جمع‌آوری دپوها و مراکز نگهداری سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان در قالب ۵۷ مورد، اجرای طرح شناسایی و مقابله با کارگاه‌های تولید قیر غیرمجاز در ایرانشهر و زاهدان، تسهیل در واردات دام سبک و سنگین به استان و فعال شدن بیشتر کشتارگاه و واحدهای بسته‌بندی گوشت قرمز با اشتغال مستقیم ۲ هزار نفر و غیرمستقیم بیش از 5 هزار نفر در بخش‌های مختلف واردات، پرواربندی، قرنطینه، کشتار و بسته‌بندی و حمل لاشه از دیگر اقدامات برای مبارزه با قاچاق و رونق تولید در منطقه بوده است.

  محبی گفت: در 3 ماهه نخست امسال ۱۸ هزار و ۵۶۰ راس گوسفند و بز، هزار و ۵۱۱ شتر و ۱۱ هزار و ۵۰۷ راس گاو و گوسفند وارد سیستان و بلوچستان شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید