• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63922
+
-

حاشیه سیاست

حاشیه سیاست
حاشیه سیاست


  علم الهدی: مردم  به میدان بیایید
سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد گفت: «اگر مشکلی در عرصه معیشت وجود دارد به‌خاطر عدم‌مدیریت و بی‌تفاوتی مردم است. در این مسئله گرانی را اگر مدیران نمی‌توانند مدیریت کنند؛ مردم، خودتان به میدان بیایید. نهادهای مردمی کجا رفته است. اتحادیه و انجمن‌های صنفی چه شده.»  (خبرآنلاین)

  الویری: شاید لیست ندهیم
مرتضی الویری، عضو شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به ایده حجاریان درباره مشارکت مشروط در انتخابات به خبرآنلاین گفت: اگر به هر دلیلی مسیر حرکت اصلاح‌طلبان برای حضور مؤثر در انتخابات آینده بسته شود  و به‌عبارتی قلع و قمع کاندیداها شروع شود و ما به مقطعی برسیم که ببینیم از طریق صندوق رأی حتی کوچک‌ترین قدمی نمی‌توانیم برای اصلاحات برداریم، به‌طور طبیعی سرفصل جدیدی باز خواهد شد که ممکن است هیچ لیستی ارائه ندهیم.

  سرنگونی ایرباس ایرانی عمدی بود
نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران روایت مرتبط با درگیری قایق‌های تندروی سپاه با 2ناو آمریکایی همزمان با سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی در تیرماه1367 را تکذیب کرد. حسین علایی با بیان اینکه ناو وینسنس آمریکایی به‌صورت عمدی هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف 2 موشک قرار داد، به جماران گفت: «در هیچ زمانی قایق‌های تندروی سپاه مأموریتی برای درگیری با ناوهای آمریکا نداشتند. البته واحدهای نیروی دریایی سپاه مأموریت دفاع از ایران و خودشان در برابر حمله خارجی را بر عهده داشتند. ولی هیچ موقع، ابتدا به ساکن، قایق‌های سپاه مأموریتی برای درگیر شدن با ناوهای آمریکایی، که برای حمایت از عراق در خلیج‌فارس مستقر شده بودند، نداشتند.»  

  روایت صدیقی از واکنش نتانیاهو به همایش شیرخوارگان حسینی
محمد کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در همایش سالانه مسئولان مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر(ع) گفت: بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی نسبت به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در سراسر جهان واکنش نشان داده و این حرکت را بیعت با امام‌زمان(عج) و مبارزه با استکبار جهانی قلمداد می‌کند.(ایرنا)

  واکنش به نقض برجام، مورد اجماع است
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب اسلامی در امور بین‌المللی  در گفت‌و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR گفت: اقدامات گام‌به‌گام ایران در واکنش به نقض تعهدات برجامی طرف اروپایی در جمهوری اسلامی کاملا مورد اجماع است. وی گفته: قطعا ما هیچ کاری را ابتدا نخواهیم کرد. به نسبتی که اروپا در جهت نقض برجام پیش برود، ما هم در همان جهت واکنش نشان خواهیم داد؛ اما اگر آنها برگشتند به انجام تعهداتی که قبول کرده بودند، ما هم برمی‌گردیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید