• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63869
+
-

شرکت 215 هزار ایلامی در طرح سنجش فشار خون

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از شرکت 215 هزار نفر ایلامی در طرح سنجش فشار خون خبر داد. دکتر «راضی ناصری‌فر» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نسبت به جمعیت استان، حداقل جمعیت در نظر گرفته شده برای شرکت در برنامه‌ سنجش فشار خون در استان 141 هزار نفر بود اما با استقبال و همکاری خوب مردم تاکنون 215 هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی با بیان این‌که مراکز جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه‌های سلامت، خانه‌های بهداشت و ایستگاه‌های ثابت و سیار در سطح استان آماده‌ سنجش فشار خون مراجعه‌کنندگان هستند، گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون تا روز شنبه ۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت و مطمئنا تعداد بیشتری از هم‌استانی‌های فهیم در این طرح شرکت خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: فشار خون بالا اولین عامل سکته مغزی و عامل مهم در بیش از نیمی از بیماری‌های قلبی است، اما بیش از 40 درصد افراد از بیماری خود مطلع نیستند. ناصری‌فر ادامه داد: امیدواریم با همکاری مردم در کمپین کنترل فشار خون، افراد با خطرات این بیماری آشنا شوند تا در صورت ابتلا به آن، درمان‌های لازم به صورت مستمر از طریق پایگاه‌های بهداشتی برایشان صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید