• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63836
+
-

روستای جهان‌آباد ناحیه منفصل شهری شد

پس از کش‌ و قوس‌های فراوان، بالاخره با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه لرستان، روستای جهان‌آباد بروجرد ناحیه منفصل شهری اعلام شد. به گزارش مهر، الحاق روستای جهان‌‌آباد به شهر بروجرد یکی از موارد مطرح‌ شده در جلسه شورای برنامه‌‌ریزی و توسعه لرستان بود. این روستا 8 سال است که اعتبار دهیاری جذب نکرده چون 8 سال پیش به صورت صوری و توسط خود اهالی به شهر تبدیل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان با بیان این‌که 8 سال است روستای جهان‌آباد به طور غیرقانونی و از سوی خود اهالی آن به شهر تبدیل شده، اظهار کرد: این منطقه باید به عنوان ناحیه منفصل شهری مصوب شود.

«احمد مرادپور» گفت: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس زمانی که به روستاها سرکشی می‌کنند، قول می‌دهند آنها را به شهر ارتقا دهند و این مساله در ذهن روستاییان نهادینه می‌شود. الان این امر در مورد روستای جهان‌آباد به یک دردسر تبدیل شده است.وی افزود: از سوی دیگر، ساکنان روستاهای دیگر هم تماس می‌گیرند که ما را هم به شهر اضافه کنید. اگر این‌طور باشد که همه چیز به هم می‌ریزد.

«عبدالرحیم رحیمی» فرماندار بروجرد نیز در این جلسه گفت: 8 سال است که منطقه جهان‌آباد شهردار دارد و اصلا این منطقه یک ایالت خودمختار است. این منطقه باید به عنوان ناحیه منفصل شهری تصویب شود.«موسی خادمی» استاندار لرستان نیز در این جلسه با بیان این‌که از قدیم ظاهرا قولی داده شده و انتخابات روستایی در این منطقه برگزار نشده است و شورا هم ندارد، بیان کرد: این کار غیرقانونی است و به دنبال موضوعات چند سال پیش رفتن هم دیگر فایده‌ای ندارد.

وی ادامه داد: این اختیارات وجود دارد که منطقه‌ای را به شهر اضافه کنیم. البته اراضی وسط جزو شهر نیستند و این منطقه می‌تواند منفصل از شهر باشد. خادمی گفت: ممکن است ۲۰ سال دیگر این منطقه به شهر وصل شود، اما طرح جامع جدید در این رابطه باید تهیه شود. فعلا زمین‌های وسط منطقه جزو شهر نیستند، اما این روستا به شکل منفصل جزو بروجرد می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید