• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63868
+
-

وقوع ۳۹ درصد تصادفات ایلام در ۳۰ کیلومتری شهرها

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: ۳۹ درصد تصادفات جاده‌ای ایلام در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ می‌دهند. سرهنگ «رضا همتی‌زاده» در گفت‌و‌گو با تسنیم بیان کرد: طرح ترافیکی تابستانی سال 98 از اول تیرماه سال جاری با مشارکت دستگاه‌های خدماتی و امدادرسان شروع شده است و تا پایان شهریورماه ادامه دارد. ارتقای ایمنی سفرها، برقراری انضباط ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی از مهم‌ترین اهداف این طرح در استان ایلام هستند.

وی ادامه داد: با توجه به تجزیه و تحلیل‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس راه انتظامی استان ایلام، ارتکاب تخلفات سرعت غیرمجاز با 47 درصد، انحراف به چپ وسایل نقلیه با 29 درصد و عدم توجه به جلو حین رانندگی با 19 درصد از عوامل اصلی تصادفات در طرح تابستانی سال گذشته استان ایلام بوده است.

این مقام مسئول گفت: بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته در 30 کیلومتری شهرها به میزان 39 درصد به وقوع پیوسته که این موضوع بیانگر عجله رانندگان برای زودتر رسیدن به مقصد است. همتی‌زاده بیان کرد: بیشتر وسایل نقلیه مقصر در تصادفات سواری‌ها به میزان 55 درصد بوده‌اند. شتاب رانندگان این دسته از وسایل نقلیه حین رانندگی، آشنایی کافی نداشتن آنها با شرایط رانندگی در محورهای برون‌شهری، سرعت غیرمجاز و عدم توجه به علائم و تابلوهای نصب شده در محورهای برون‌شهری از جمله دلایل تصادفات آنها بوده‌اند.

وی افزود: بیشتر تصادفات طرح تابستانی سال گذشته از ساعت 14 تا 20 به میزان 42 درصد و بیشتر مربوط به خروج از جاده و واژگونی وسایل نقلیه بوده است که سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه در این ساعات و خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان را در این بازه زمانی نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت:‌ محورهای دهلران، صالح‌آباد، سرابله، ایوان و ملکشاهی در طرح تابستانی سال گذشته بیشترین میزان وقوع تصادفات را به خود اختصاص دادند که نیاز است رانندگان در این محورها، علاوه بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.

همتی‌زاده اظهار کرد: در طرح تابستانی سال جاری حدود 40 تیم گشت محسوس و نامحسوس به صورت شبانه‌روزی در محورهای برون‌شهری انجام وظیفه می‌‌کنند و با رانندگان متخلف که موجب بر هم زدن نظم آمد و شد محورها می‌‌شوند، برخورد جدی و بدون اغماض دارند.

این خبر را به اشتراک بگذارید