• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63839
+
-

تعدی به حریم رودخانه‌ها مشکل‌ساز شد

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: تعدی به حریم رودخانه‌ها و محیط زیست مشکلات زیادی را در سیلاب اخیر رقم زد. به گزارش ایسنا «کیامرث حاجی‌زاده» اظهار کرد: درس عبرت خوبی که سیلاب اخیر به ما داد، این بود که تعدی به حریم رودخانه‌ها و محیط ‌زیست موجب ایجاد مشکلات زیادی می‌شود.

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی و آموزش دادن به مردم بسیار مهم است تا آنها متوجه شوند اگر به طبیعت دست‌اندازی شود، طبیعت قهر خود را نشان می‌دهد.حاجی‌زاده در ادامه صحبتش بیان کرد: مشکلات امروز در حوزه محیط ‌زیست ناشی از غفلت‌ها و سوءتدبیرهای گذشتگان در این حوزه است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با بیان این‌که خوزستان حدود 15 سال است با پدیده ریزگردها مواجه شده، افزود: در طول سال‌هایی که خوزستان با پدیده ریزگردها درگیر بود، کار اساسی برای مقابله با آن انجام نشد اما پس از بحران بهمن‌ سال 95 جهش بزرگی در حوزه محیط ‌زیست و بحران‌های ناشی از آن انجام شد.

حاجی‌زاده گفت: حوضچه‌های 4 و 5 تالاب هورالعظیم در سالیان گذشته، بر اثر سیاست‌های غلط برای استخراج نفت، خشک شدند. در دولت فعلی برای آبگیری این 2 حوضچه اقدامات لازم صورت گرفت و این کار انجام شد. این مسئول اظهار کرد: در سیلاب فروردین امسال نیز 95 درصد از تالاب هورالعظیم آبگیری شد که 5 درصد باقیمانده نیز به دلیل توپوگرافی زمین آبگیری نشده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید