• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63820
+
-

افزایش مراجعه زنان خشونت‌دیده به اورژانس اجتماعی هرمزگان

معاون اجتماعی بهزیستی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 8۸۹۸ نفر در این استان با تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس گرفته‌اند که زنان خشونت‌دیده و کودک‌آزاری بیشترین موارد مراجعه است.  «حمید سلیمانی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این تعداد مراجعه در هم‌سنجی با سال ۹۶، در بخش زنان خشونت‌دیده (۲۶۵ مورد) ۱۰ درصد و کودک‌آزاری (۳۹۳ مورد) ۱۶ درصد افزایش داشته است. 

وی بر لزوم آشنایی افراد جامعه با خدمات اورژانس اجتماعی ۱۲۳ تأکید و اظهار کرد: فردی که در معرض خطرهای اجتماعی قرار گرفته است یا قربانی خشونت‌های افراد دیگری می‌شود باید با آگاهی از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی، تماس برقرار کند تا در اولین فرصت تیم‌های مشاوره به محل اعزام شوند. 

معاون اجتماعی بهزیستی استان تصریح کرد: همسران، کودکان، زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، متقاضیان طلاق، افرادی که قصد خودکشی دارند و کسانی که در شرایط بحرانی هستند، از گروه‌های هدف مراکز مشاوره بهزیستی هستند. 

سلیمانی بیان کرد: هم‌اکنون ۳۷ مرکز مشاوره و سلامت روان محلی با مجوز از این اداره کل در استان فعال هستند. بهزیستی استان خدمات گسترده‌ای برای کاهش معضلات جامعه در زمینه‌های، طلاق، سلامت روان، ایجاد خانه امن، بازپروری زنان، کودکان کار و کودکان خیابانی انجام داده است که به دلیل گسترش فعالیت‌ها، نیازمند همکاری خیران و هماهنگی دستگاه‌های مربوط است. بهزیستی استان هرمزگان ۱۱۰ خدمت را به ۱۰۵ هزار خانوار زیر پوشش خود ارائه می‌کند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید