• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63817
+
-

پرداخت 330 میلیارد ریال از مطالبه گندم‌کاران سیستان و بلوچستان

پرداخت 330 میلیارد ریال از مطالبه گندم‌کاران سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون ۳۳۰ میلیارد ریال مطالبه گندم‌کاران این استان پرداخت شده و پرداخت‌ها برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به‌روز است. 

«غلام‌حیدر زورقی» در گفت‌و‌گو با ایرنا، سطح زیرکشت گندم سال زراعی جاری سیستان و بلوچستان را ۳۲ هزار و ۱۵۰ هکتار عنوان کرد و گفت: تاکنون بیش از ۹۵ درصد از سطح مزارع گندم این استان برداشت شده است.  وی با اشاره به خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان گفت: امسال ۱۱ مرکز خرید گندم شامل ۶ مرکز توسط تعاون روستایی و 5 مرکز متعلق به اداره کل غله و خدمات بازرگانی در استان فعال شده که تاکنون ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کرده‌اند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امسال 3 هزار تن گندم بذری از کشاورزان استان خریده می‌شود که تاکنون 1۴۰۰ تن خریداری شده است. زورقی گفت: گندم بذری با توجه به طبقه بذری ۱۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از گندم نان خریده می‌شود.

خشکسالی‌های چند سال گذشته سهم سیستان و بلوچستان از کل تولیدات بخش کشاورزی به‌ویژه گندم را با کاهش جالب توجهی رو‌به‌رو کرده اما در سال آبی پیش رو امید است با توجه به بارندگی مطلوب در این استان شاهد بهبود وضعیت کشاورزی منطقه باشیم که معیشت ۷۰ درصد مردم را در بر می‌گیرد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید