• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63818
+
-

شهر بندری خمیر در مسیر توسعه

استاندار: جنگل‌های حرا، معادن، دریا، سواحل و صید و صیادی ظرفیت‌های مهم توسعه بندر خمیر است که باید فعال شوند

توسعه
شهر بندری خمیر در مسیر توسعه

 شهرستان بندرخمیر در ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است. این شهر بندری با توجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در حوزه دریا و سواحل بکر دارد می‌تواند پیشگام توسعه استان باشد. یکی از طرح‌هایی که اجرای آن گام مهمی در توسعه این منطقه محسوب می‌شود، طرح مجتمع بندری خمیر است. 

استاندار هرمزگان با اشاره به روند مطلوب اجرای طرح مجتمع بندری خمیر، گفت: این طرح مهم و راهبردی کلید توسعه و اشتغال پایدار در این شهرستان است. «فریدون همتی» در نشست شورای اداری بندرخمیر اظهار کرد: پیگیری‌های بسیار خوبی برای رفع مشکلات اجرای این طرح انجام شده و هم‌اکنون با سرعت مطلوبی توسط پیمانکار در حال اجراست.  وی افزود: این طرح، رونق جالب توجهی را در شهرستان بندرخمیر به‌ویژه در حوزه تجارت، صادرات و واردات کالا ایجاد می‌کند. 

استاندار گفت: باید از ظرفیت دریا و سواحل برای توسعه و رونق هرچه بیشتر بندرخمیر استفاده شود. همتی تصریح کرد: جنگل‌های حرا، معادن، دریا، سواحل و صید و صیادی ظرفیت‌های مهم برای توسعه شهرستان بندرخمیر هستند که باید بیشتر فعال شوند. وی بیان کرد: برای تأمین پایدار آب شرب شهرستان بندر خمیر، بخشی از آب تولیدشده توسط آب‌شیرین‌کن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس، به شهرستان بندرخمیر از جمله برای کهورستان و رویدر اختصاص می‌یابد. 

استاندار تاکید کرد: باید زیرساخت‌ها و امکانات گسترده‌ای برای پذیرش گردشگران در بندرخمیر ایجاد شود. همتی گفت: یک مرکز اورژانس و دیالیز با استانداردهای بالا در این شهرستان در حال ساخت است که موجب ارتقای بیمارستان این شهرستان به یک بیمارستان بالای ۶۰ تخت‌خوابی استاندارد خواهد شد. استاندار هرمزگان در این نشست اعلام کرد: مجتمع فرهنگی و هنری بندرخمیر نیز تا هفته دولت سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید