• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63815
+
-

رشد 20 درصدی صدور پروانه بهره‌برداری صنعتی در سال 97

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان: در سال ۹۷ تعداد ۸۹ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در سیستان و بلوچستان صادر شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در سال ۹۷ تعداد ۸۹ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری ۱۱۹۵ میلیارد ریال در استان صادر شده که با بهره‌برداری از این واحد‌ها ۷۷۷ شغل به صورت مستقیم در حوزه صنعت استان ایجاد شده است. 

«نادر میرشکار» تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادره در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ را دارای رشد ۲۰ درصدی عنوان کرد. میرشکار افزود: میزان سرمایه‌گذاری این پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی 1۱۹۵ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه افزود: این پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی ناشی از طرح، بدون طرح، و بهره‌برداری ناشی از توسعه یا اصلاح است.  وی در ادامه گفت: اشتغال 9۸۲۸ نفر با صدور ۶۲۶ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال پیش‌بینی شده  است. 


ذخیره یک میلیارد و صد میلیون تنی معادن 

میرشکار در ادامه گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن ذخیره شناسایی‌شده معدنی در این استان وجود دارد. وی ادامه داد: ۶۸۳ هزار تن از مواد معدنی دارای پروانه بهره‌برداری و مابقی فعلا به صورت ظرفیت خالی است.  

وی بیان کرد: ۶۲ درصد از مواد معدنی در حوزه مصالح ساختمانی، ۱۱ درصد سنگ تزئینی، ۹ درصد مواد غیر فلزی، ۱۸ درصد مواد فلزی است. رئیس سازمان صمت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: 7۷۰۳ نفر در بخش معدن سیستان و بلوچستان مشغول به‌کار هستند. همچنین ۲۶۶ معدن فعال در استان وجود دارد و ۹ معدن در حال تجهیز و آماده‌سازی است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید