• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63809
+
-

ماراتن کنکور در استان‌های جنوب شرق کشور

آزمون کنکور سراسری در 5 گروه آزمایشی آموزشی، گروه‌های ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجه در 3 استان جنوب شرقی کشور، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی روزهای پنجشنبه و جمعه، سیزدهم و چهاردهم تیرماه برگزار شد. 


 رقابت بیش از ۵۵ هزار داوطلب کنکور در کرمان 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: ۵۵ هزار و ۲۹۴ داوطلب آزمون سراسری در استان کرمان در 4 نوبت و 5 گروه آزمایشی در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته با هم به رقابت پرداختند. 

 «محمدرضا اسلامی» با بیان این‌که 63 درصد داوطلبان آزمون سراسری امسال استان کرمان را خانم‌ها و 37 درصد داوطلبان را آقایان تشکیل دادند، گفت: این افراد در گروه‌های ریاضی و فنی، علوم انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجه به رقابت پرداختند. وی با بیان این‌که 16 هزار و 986 نفر از شهرستان کرمان در آزمون ورودی دانشگاه‌ها حضور پیدا کردند، افزود: داوطلبان کنکور سراسری امسال در استان کرمان در 40 حوزه امتحانی با هم رقابت کردند که بیشترین شرکت‌کننده در رشته تجربی بوده است. 


20 هزار و ۶۴۷  داوطلب هرمزگانی کنکور 

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز در این باره گفت: امسال ۲۷هزار و ۵۹۱ در کنکور سراسری ۹۸ این استان شرکت دارند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۶۴۷ نفر سهم آموزش پرورش است.  «موسی دادی‌زاده‌سرخابی» افزود: این تعداد در ۱۱۴ حوزه و ۱۱ شهر و منطقه استان در مدت ۲ روز با هم رقابت می‌کنند. 

وی بیان کرد: این آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، هنر، ریاضی و فنی و زبان انگلیسی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۳ و ۱۴ تیرماه در ۲ نوبت برگزار شد. نتیجه اولیه کنکور سراسری ٩٨ نیمه دوم مردادماه اعلام می‌شود. 


رقابت ۱۴۹۰ داوطلب کنکور در نیکشهر

مدیر آموزش و پرورش نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز در خصوص برگزاری آزمون کنکور در این شهر گفت: 1۴۹۰ نفر داوطلب دختر و پسر در کنکنور سراسری ۹۸ در این شهرستان با یکدیگر رقابت کردند.  «ساره باور» اضافه کرد: آزمون کنکور  سراسری در ۲ گروه آموزشی علوم انسانی و ریاضی فیزیک در شهرستان نیکشهر برگزار شد. 

وی افزود: 1۴۹۰ داوطلب در ۲ نظام آموزشی جدید و قدیم با هم رقابت کردند که از این تعداد ۱۸۵ نفر در گروه آموزشی ریاضی و فیزیک و ۱۳۰۵ نفر در گروه آموزشی علوم انسانی در این آزمون شرکت کردند.  مدیر آموزش و پرورش نیکشهر گفت: کنکور سراسری امروز نیز با رقابت شرکت‌کنندگان گروه آموزشی هنر و ۲ گروه آموزشی علوم تجربی و زبان خارجه ادامه داشت. 

این خبر را به اشتراک بگذارید