• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63807
+
-

پرداخت خسارت کشاورزان خوزستانی از امروز

استاندار: خسارت کشاورزان در 2 قالب بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت خواهد شد

اخبار استان ها
پرداخت خسارت کشاورزان خوزستانی از امروز

استاندار خوزستان گفت: برای پرداخت خسارت کشاورزان سیل‌زده کشور ۹۲۶ میلیارد تومان اعتبار به‌ صورت بلاعوض ابلاغ شده که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است. چند روز پیش نقدینگی آن وارد خوزستان شده است و پرداخت بلاعوض خسارت کشاورزان سیل‌زده این استان از شنبه (امروز) آغاز می‌شود.

به گزارش فارس «غلامرضا شریعتی» در جلسه بررسی مشکلات روستاهای سیل‌زده شادگان بیان کرد: خسارت کشاورزان در 2 قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض پرداخت خواهد شد که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه از ۱۰ روز پیش آغاز شده است.وی در ادامه با اشاره به گله‌مندی برخی روستاییان شادگان در خصوص ارزیابی خسارت مسکن گفت: تمام روستاهایی که به ارزیابی خسارت مسکن خود اعتراض دارند، باید دوباره مورد ارزیابی قرار بگیرند. 

هیچ اصراری برای ساخت مسکن توسط پیمانکار دولتی وجود ندارد و هرکس علاقه‌مند است، می‌تواند خودش با اعتبارات واریزی اقدام به ساخت کند.استاندار افزود: برای منازل تخریبی تا سقف ۲۱ میلیون تومان به‌ صورت بلاعوض و ۵۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به همراه سیمان و میلگرد رایگان داده می‌شود. هم‌اکنون در روستاهای ابوشلوگ و صراخیه ساخت‌ و ساز آغاز شده است.

شریعتی با اشاره به مشکل آب شرب و قطع ۱۵ روزه آب در برخی روستاهای شادگان اظهار کرد: متوسط مصرف آب در شادگان ۹۰۰ لیتر در نظر گرفته شده است اما به برخی 1500 لیتر آب می‌رسد و به برخی اصلا آب داده نمی‌شود و این موضوع قابل ‌قبول نیست.وی ادامه داد: علت این موضوع انشعابات غیرمجاز و مصرف غیرمجاز آب در روستاهای بالادست است که برای روستاهای پایین‌دست مشکل ایجاد کرده و باید توسط مسئولان از آن جلوگیری شود.استاندار همچنین گفت: به دستور وزیر نیرو، تانکرهای آبرسان از تمام نقاط کشور فراخوانده و برای حل مشکل آب روستاهای خوزستان به این استان فرستاده می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید