• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63731
+
-

یزد بار اشتغال ملی را به دوش می‌کشد

استاندار یزد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با رویکرد اشتغال فارغ‌التحصیلان را یکی از اولویت‌های اجرایی استان برای توسعه بیش از پیش دانست و گفت: یزد امروز بار اشتغال ملی را به دوش می‌کشد و مسئولان ارشد کشور باید حمایت از استان یزد را با این نگاه در دستور کار قرار دهند. 

به گزارش ایسنا،«محمدعلی طالبی» در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کاملا با ظرفیت‌های استان یزد آشنایی دارد. وی افزود: تأمین آب، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با رویکرد اشتغال فارغ‌التحصیلان، توسعه گردشگری و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از جمله اولویت‌های اجرایی استان یزد برای توسعه بیش از پیش است.
استاندار یزد در ادامه با بیان این‌که تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نقش مهمی در رفع چالش بیکاری استان ایفا می‌کند، گفت: استفاده بیشتر و بهتر از سرمایه‌ها و دارایی استان یزد به حمایت بیش از پیش مسئولان ارشد کشور نیاز دارد.

طالبی موج مهاجرین را از جمله مسائل و دغدغه‌های توسعه‌ای استان یزد دانست و تصریح کرد: یزد امروز بار اشتغال ملی را به دوش می‌کشد و مسئولان ارشد کشور باید با این نگاه از یزد حمایت کنند.
این مسئول در پایان با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأمین آب مورد نیاز برای یزد، خاطرنشان کرد: حیات استان یزد در حوزه اقتصادی در گرو تأمین آب مورد نیاز است.


اختصاص 43 هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشور

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به وجود بیش از 80 هزار طرح نیمه‌تمام در کشور، گفت: برای اتمام این طرح‌ها 43 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است. 
«محمدباقر نوبخت» در جریان سفر خود به استان با حضور در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد، اظهار کرد: به استناد تحریم‌هایی که تاکنون اعمال شده ایران اسلامی امروز در حال سپری کردن سخت‌ترین تحریم است.

وی با بیان این‌که برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی کشور 43 هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: هنر ما این است که بتوانیم در شرایط حساس کنونی با تدبیر و صرفه‌جویی در هزینه،‌ طرح‌های نیمه‌تمامی که قابلیت اتمام دارند را به سرانجام برسانیم.
معاون رئیس‌جمهوری حمایت از طرح‌های راه‌آهن و آب را از اولویت‌های اجرایی دولت دانست و بیان کرد: طرح‌های نیمه‌تمام راه‌آهن و آب در استان یزد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند و اعتبار لازم تامین می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر 80 هزار طرح نیمه‌تمام در سطح کشور وجود دارد، گفت: اعتبارات استانی در سه‌ماهه اول پرداخت شده است.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور در پایان با بیان این‌که برنامه دولت برای ایجاد اشتغال جدید مشخص است، خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است در سطح کشور برای بیش از 986 هزار نفر و برای استان یزد برای بیش از 26 هزار نفر شرایط ایجاد اشتغال فراهم شود.
«کمال دهقانی فیروزآبادی» رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، با بیان این‌که بارندگی‌های اخیر در حقیقت مرهم موقتی برای معضل بی‌آبی یزد است، اظهار کرد: باید توجه داشت که بحث تأمین آب همچنان یکی از اولویت‌های جدی و استراتژیک برای توسعه بیش از پیش استان یزد است. 
وی با اشاره به اهمیت نگهداری از ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی یزد، گفت: در این استان بیش از 6 هزار اثر و بنای تاریخی به یادگار مانده که باید با مدیریت و حمایت بیش از پیش مسئولان ارشد کشوری حراست شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید