• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 15 تیر 1398
کد مطلب : 63744
+
-

تسهیلات مشاغل روستایی نرخ بیکاری را کاهش داد

استاندار چهارمحال و بختیاری تاثیر تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این تسهیلات در حدود ۶ درصد نرخ بیکاری روستاهای استان را کاهش داد.اقبال عباسی در کارگروه تخصصی اشتغال این استان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: روستاها کانون توسعه اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند و چنانچه بتوان از تسهیلات این حوزه به‌خوبی بهره‌گیری کرد، می‌توان گام‌های موثری در این حوزه برداشت.
وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری در این استان طی سال‌های گذشته تصریح کرد: این موضوع سبب شده تسهیلات ارزان‌قیمت بیشتری به استان تخصیص داده شود. این تدبیر در استان موثر واقع شد و هم‌اینک موقعیت بهتری در کاهش نرخ بیکاری داریم.

عباسی به مشکلات فراروی اعطای تسهیلات مشاغل روستایی، عشایری اشاره و تصریح کرد: وثیقه بانکی، نبود آشنایی و اطلاعات کافی نسبت به طرح، مشکلات برخورداری از تسهیلات و کم‌توجهی به مقوله آموزش از چالش‌های این حوزه به شمار می‌رود.
استاندار چهارمحال و بختیاری، زنجیره‌ای کردن ضمانت‌ها را به عنوان راهکار رفع مشکل وثیقه در مناطق روستایی پیشنهاد داد.

او همچنین با اشاره به برخی ناهماهنگی‌ها بین دستگاه‌های مرتبط با طرح مشاغل روستایی و عشایری اظهار کرد: چنانچه مصوبات هیات دولت ملاک عمل همه دستگاه‌ها قرار گیرد و از صدور بخشنامه و دستورالعمل‌های بین بخشی پرهیز شود این مشکل برطرف می‌شود.
 وی همچنین افزایش اختیارات استانی در حوزه اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی را خواستار شد و گفت: چنانچه این تفویض اختیار انجام گیرد و استان‌ها متناسب با ظرفیت‌های نسبی خود برنامه‌‌ریزی کنند اثرگذاری این طرح بیش از پیش می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید