• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63539
+
-

دوبرابر شدن ثبت‌نام در انتخابات شورایاری‌ها


 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از افزایش دو برابری ثبت نام در انتخابات شورایاری‌ها از روز گذشته خبر داد.

به گزارش شهر نوشت، «محمدرضا جوادی یگانه» تصریح کرد: تعطیلات روز‌های گذشته باعث شد فضا انتخاباتی نشود. همینطور در چند روز گذشته شهرداران مناطق و معاونان فعال‌تر شدند و تبلیغات رادیویی و تلویزیونی هم افزایش پیدا کرد و مجموع این اقدامات افزایش ثبت‌نام را به همراه داشت.

او گفت: در این دوره شورایاران حق مداخله در امور مالی، اداری، شهرداری، مدیریت محله، شورای اسلامی شهر و سازمان‌ها را ندارند، اما هرگونه تصمیم محلی باید با اخذ موافقت شورایاران انجام شود.

جوادی یگانه عنوان کرد: چند مصوبه شورای اسلامی شهر باعث شد برخی از موانع ثبت نام برداشته شود. از هفته گذشته نمایندگان مناطق شهرداری جهت هماهنگی بیشتر در ستاد اجرایی مستقر شده‌اند و با پیگیری مسائل، ثبت‌نام را تسهیل می‌کنند.

معاون شهردار در پاسخ به این سؤال که چرا بعد از برگزاری 4دوره از انتخابات شورایاری هنوز شهروندان از چگونگی عملکرد شورایاران اطلاع ندارند، تصریح کرد: این موضوع که مردم اهمیت حضور شورایاران را بدانند؛ در این دوره از اولویت‌های ماست. همینطور تغییر رویکرد شورایاری در این دوره یکی از مسائل حائز اهمیت است. با این تغییرات برخی از شائبه‌های احتمالی برطرف می‌شود و شورایاری‌ها به سمت هدف اصلی خود حرکت می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید