• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63511
+
-

اصفهان۱۶ کانون گرد و غبار دارد

در استان اصفهان
اصفهان۱۶ کانون گرد و غبار دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شناسایی ۱۶ کانون تولید گرد و غبار در این استان خبر داد.
«منصور شیشه‌فروش» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی از اداره‌های منابع طبیعی و محیط ‌زیست استان این کانون‌ها را شناسایی کرده‌اند و تحت کنترل دارند.

وی افزود: این تیم‌ها همچنین هفته گذشته با بررسی مجدد وضعیت منطقه دریافتند که قسمت‌های جدیدی به بعضی از این کانون‌ها اضافه شده است.
به گفته وی، سیلاب‌های اخیر در مناطق کویری رسوب‌هایی را حمل کرده و این رسوب‌ها با وزش باد حرکت کرده و ایجاد گرد و غبار می‌کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: منابع طبیعی اقداماتی را در راستای مالچ پاشی، کشت نهال و بذر مناسب برای کنترل کانون‌های جدید انجام خواهد داد.
وی اضافه کرد: هماهنگی‌های لازم با استان‌های یزد، سمنان، مرکزی و قم برای کنترل کویرهای مشترک با اصفهان انجام شده و عملیات مشترک برای کنترل پدیده گرد و غبار و کنترل بیابان‌زایی انجام خواهد شد.

شیشه‌فروش اضافه کرد: گزارش‌های لازم برای حمایت از این طرح‌ها به محیط ‌زیست و منابع طبیعی کشور هم ارسال شده است.
وی با اشاره به این‌که این برنامه‌ها و گزارش‌ها برای جذب اعتبار لازم در راستای کنترل گرد و غبار به تهران ارسال شده است، ادامه داد: منابع طبیعی و محیط ‌زیست استان مکلف شدند در یک برنامه زمان‌بندی‌شده این کویرها و کانون‌های گرد و غبار را شناسایی و کنترل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: در مجموع تاکنون حدود ۳۰۷ هزار هکتار از مناطق بیابانی در 8 شهرستان استان اصفهان جنگل‌کاری و مرتع‌کاری (کشت گیاهان مرتعی برای پیشگیری از بیابان‌زایی) شده است.
وی بیان کرد: همچنین عملیات مالچ‌پاشی در ۳۰۰ هکتار از مناطق و کانون‌های گرد و غبار استان انجام شده و این طرح‌ها امسال هم ادامه پیدا خواهد کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید