• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63501
+
-

ارزیابی ایمنی ۲۷۵ مورد تجهیزات بازی در استان

مدیرکل استاندارد ایلام از ارزیابی ایمنی ۲۷۵ مورد تجهیزات بازی در این استان توسط اداره متبوع خود طی 3 ماه نخست سال جاری خبر داد. «مهناز همتی» در گفت‌وگو با مهر گفت: شهربازی‌های استان در طول سال و بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد مورد بازرسی فنی و ایمنی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: برخی از تجهیزات تفریحی، بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، مشمول استاندارد اجباری هستند لذا فعالیت آنها اعم از تجهیزات شهربازی، زمین بازی، سازه‌های بادی، آبی و... بدون دریافت تاییدیه از سازمان ملی استاندارد ممنوع است.

همتی گفت: تمامی تولیدکنندگان، واردکنندگان و بهره‌برداران تجهیزات بازی، صرف‌نظر از مکان مورد استفاده از جمله شهربازی، بوستان، مهدکودک، پارک، استخر، رستوران و... ملزم به اخذ مجوز مربوطه و استانداردسازی تجهیزات هستند چراکه وجود یک عدم انطباق جزئی در دستگاه‌ها، وسایل تفریحی و بازی غیراستاندارد و بازرسی نشده می‌تواند به خسارات و حوادث جبران‌ناپذیری برای خانواده‌ها و جامعه منجر شود.

مدیرکل استاندارد ایلام از شهروندان خواست که هنگام استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات بازی مستقر در شهربازی‌ها از وجود گواهی بازرسی استاندارد که ضرورت نصب آن در فضای قابل مشاهده در مجاورت تجهیز مورد استفاده تعریف شده است، اطمینان یابند و بدون مشاهده گواهی‌های بازرسی استاندارد، از این تجهیزات استفاده نکنند و این‌گونه موارد را به اداره کل استاندارد استان اطلاع‌رسانی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید