• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63456
+
-

مصرف برق خوزستان در وضعیت قرمز

مصرف برق خوزستان در وضعیت قرمز

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: استان به لحاظ مصرف برق در وضعیت قرمز قرار دارد و اکنون جزو مناطق پرمصرف برق در کشور است. «محمود دشت بزرگ» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: از همه مشترکان می‌خواهیم که با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق و حذف مصارف غیرضروری، برای حفظ پایداری شبکه با مسئولان برق همکاری بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: مصرف برق در کلان‌شهر اهواز نیز در محدوده زرد و هشدار قرار دارد که با کاهش حداقل 5 درصدی، در وضعیت سبز و پایدار قرار خواهد گرفت. دشت بزرگ گفت: با مصرف 7۹۴۸ مگاوات در روز یکشنبه هفته جاری، برای چهارمین بار طی امسال، خوزستان از پیک پارسال عبور کرد.وی با بیان این‌که امسال مقدار پیک بار برق در خوزستان تاکنون افزایشی بوده است، افزود: مصرف برق کشور و استان در سطح بهینه نیست و باید با اصلاح الگوی مصرف، حباب آن را از بین ببریم.

دشت بزرگ از مشترکان خواست با حذف مصارف غیرضروری در ساعت‌های پیک مصرف (۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳)، صنعت برق خوزستان را در این گرمای سوزان یاری کنند و زندگی همراه با آرامش را برای خود و دیگران رقم بزنند. به گفته این مسئول، مقدار پیک مصرف برق در خوزستان پارسال 7۹۱۷ مگاوات بود که در تیرماه به ثبت رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید