• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63495
+
-

9 عملیات اورژانس هوایی در یک هفته

خبر
9 عملیات اورژانس هوایی در یک هفته

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز اعلام کرد: طی هفته گذشته نیروهای عملیاتی این مرکز 1385 بیمار را به مراکز درمانی استان انتقال دادند.
«مهرداد بابایی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین طی این مدت 1409 نفر از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.
به گفته وی، در هفته‌ای که گذشت اورژانس هوایی البرز با اعزام به ۹‌مأموریت، ۲۲ مصدوم بدحال را ضمن ارائه خدمات درمانی ویژه حفظ حیات به مراکز درمانی استان انتقال داد.

بابایی بیان کرد: از این تعداد ۱۶ مصدوم تصادفی، 4 بیمار قلبی، یک خانم باردار و یک کودک ۹ ساله با فوریت غرق‌شدگی از خدمات اورژانس هوایی البرز بهره‌‌مند شدند.
وی با اشاره به حوادث غرق‌شدگی طی هفته گذشته عنوان کرد: غرق‌شدگی‌های متعدد در این فصل از سال بیش از سایر موارد جلب نظر کرده که نیاز به تأمل بیشتر و به‌کارگیری تمهیدات ویژه از سوی مسئولان ذیربط و مردم است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی البرز گفت: 4 مأموریت با فوریت غرق‌شدگی در هفته گذشته توسط تکنسین‌های اورژانس انجام شد که 3 تن پس از خروج از آب و انجام اقدامات درمانی حفظ حیات، به مراکز درمانی منتقل شدند که می‌توان به کودک ۹ ساله طالقانی اشاره کرد که پس از نجات از رودخانه، در عملیات اورژانس هوایی به بیمارستان البرز کرج منتقل شد.

وی افزود: طی این مدت 3 تن نیز جان خود را ازدست دادند.
بابایی تعداد تماس‌های تلفنی پاسخ‌داده‌شده توسط پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس البرز را ۱۱ هزار و ۱۹۵ مورد اعلام و اظهار کرد: 3 هزار و 425 مأموریت نیز توسط تکنسین‌های پرتلاش اورژانس البرز انجام یافت.
وی ادامه داد: طی انجام این تعداد مأموریت ۴۵۲ مورد امداد‌رسانی به حوادث ترافیکی و 2 هزار و 973 مأموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیرترافیکی بود.
بابایی به مردم توصیه کرد که اگر در ایام گرم تابستان به قصد تفریح و فرار از گرما به حاشیه رودخانه‌ها و سدها پناه می‌برند، لحظه‌ای از کودکان و نوجوانان خود غافل نشده و به علائم ایمنی و تابلوهای هشداردهنده در کنار ساحل رودخانه‌ها و سدها توجه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید