• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63484
+
-

جشنواره گیلاس و آلبالو در خنداب


رئیس جهادکشاورزی خنداب گفت: سومین جشنواره محصولات کشاورزی و باغی با محوریت آلبالو و گیلاس در شهرستان خنداب برگزار خواهد شد. 

«رضاحسین اسماعیلی» در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: سال گذشته در روستای اناج شهرستان خنداب جشنواره هلو و شلیل برگزار شد، اما امسال با توجه به سرمازدگی و خسارت وارد شده به باغ‌های هلو و شلیل قرار بر این شد که جشنواره گیلاس و آلبالو برگزار شود که در همین زمینه این جشنواره 13 تا 15 تیر برگزار خواهد شد. 

وی افزود: گیلاس و آلبالو محصولاتی هستند که مقاومت بیشتری نسبت به هلو و شلیل در برابر سرما دارند و در برابر سرمازدگی اخیر خسارات کمتری را متحمل شدند. البته با توجه به خسارات وارد شده، تولید گیلاس و آلبالو حدود 20 درصد کاهش داشته است. 

رئیس جهادکشاورزی خنداب با بیان این‌که حدود 30 تا 35 غرفه در این جشنواره برپا می‌شود بیان کرد: این جشنواره هرسال به سبب شناساندن منطقه و رونق اقتصادی شهرستان صورت می‌گیرد تا کشاورزان بتوانند در این جشنواره محصولات خود را بدون واسطه به فروش برسانند. برگزاری این جشنواره‌ها نقش موثری در رشد و توسعه گردشگری منطقه، عرضه بدون واسطه محصولات باغی و کشاورزی، صنایع دستی و موادغذایی تولیدی روستاییان دارد. اسماعیلی ادامه داد: در شهرستان خنداب سطح زیر کشت گیلاس حدود 500 هکتار و آلبالو حدود 60 هکتار بوده و معمولا تولید سالانه گیلاس حدود 4 هزار تن برآورد می‌شود. 

رئیس جهادکشاورزی خنداب در مورد قیمت محصولات اضافه کرد: قیمت‌ها متناسب با کیفیت محصول متفاوت است، اما گیلاس و آلبالو بین 8 تا 15 هزارتومان قیمت گذاری می‌شوند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :