• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63476
+
-

خریداری 25 هزار تن گندم از کشاورزان مرکزی

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان امسال از گندم‌کاران این استان خریداری شد.
«غلامرضا ملکی» درگفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گندم توسط ۱۴ مرکز خرید تضمینی در شهرستان‌های استان مرکزی خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

وی طلب گندم‌کاران استان مرکزی از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان را از ابتدای خرید تضمینی گندم تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: ۲۹ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان تاکنون پرداخت شده است.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده همه طلب گندم‌کاران یک هفته پس از خرید گندم از کشاورزان پرداخت و تسویه حساب می‌شود.

ملکی گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم مازاد نیاز کشاورزان در سال جاری ۱۷ هزار ریال تعیین شده است و محصول گندم‌کاران استان تا ۲ درصد سن زدگی بدون کسر قیمت از گندم‌کاران استان خریداری می‌شود.
وی ادامه داد: ۳۲ مرکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی وظیفه ارائه خدمت و تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را برعهده دارند.

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: کیفیت گندم خریداری شده در استان مرکزی امسال مطلوب بوده است.
ملکی افزود: در راستای حمایت از گندم‌کاران استان مرکزی و کشور کرایه حمل توسط دولت برای انتقال محصول کشاورزان به مراکز خرید و سیلوها امسال پیش‌بینی شده است.

وی از خرید ۳۸۰ تن دانه‌های روغنی کلزا در استان مرکزی خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 3 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اضافه کرد: ۱۰ میلیارد ریال دانه‌های روغنی کلزا با آغاز برداشت این محصول تاکنون از کشاورازن استان خریداری شده و ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از طلب کلزاکاران استان پرداخت شده است.
ملکی افزود: همه طلب محصول کلزا کشاورزان استان مرکزی با ۲ روز تأخیر به کلزاکاران پرداخت می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید