• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63461
+
-

انتقاد معاون استاندار از وضعیت وخیم جنگل‌های بلوط

انتقاد معاون استاندار از وضعیت وخیم جنگل‌های بلوط

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت وخیم جنگل‌های بلوط در استان گفت: مشاهده توده شاخه‌های خشک‌شده درختان بلوط دردناک است و انتظار می‌رود تشکل‌های محیط زیستی در این خصوص فعال‌تر عمل کنند. به گزارش تسنیم، «سید محمدکاظم نظری» در نشست هیات نظارت بر تشکل‌های مردم‌نهاد با تاکید بر این‌که سیاست دولت حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد است اظهار کرد: تشکیل، توسعه و حمایت مالی این سمن‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی خواستار مشارکت صدا و سیما با اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد شد و افزود: آموزش در فرهنگ‌سازی و حفاظت از محیط ‌زیست نقش موثری دارد و می‌طلبد مسئولان رسانه ملی در استان با دعوت از دوستداران محیط ‌زیست و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در راستای حفاظت از منابع ملی گام بردارند.
 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد کمی سمن‌ها در استان افزود: انتظار می‌رود در زمینه رشد کیفی سمن‌ها نیز با برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی اقدام شود.

نظری با بیان این‌که این دولت وجود سمن‌ها را یک فرصت می‌داند تصریح کرد: بدون شک، تشکل‌های غیردولتی یکی از کارآمدترین الگوهای مشارکت اجتماعی هستند و تا جایی که امکان داشته باشد، سعی می‌شود تصدیگری دولت کم و امور به سازمان‌های مردم‌نهاد واگذار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار واگذاری طرح‌های دستگاه‌های اجرایی به سمن‌ها شد و افزود: واگذاری امور به مردم هدف اصلی تشکیل سمن‌ها بوده است. 
نظری ابراز کرد: برای رفع مشکلات مالیاتی و بیمه‌ای سمن‌های استان با حضور نماینده حوزه اجتماعی استانداری، نماینده سمن‌ها و مسئولان امور مالیاتی و بیمه نشستی تشکیل شود و خروجی آن نشست به معاونت سیاسی استانداری ارائه شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید