• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63438
+
-

صادرات دام ترکیه به قطر از گمرک بوشهر

مدیر کل دام‌پزشکی استان بوشهر گفت: صادرات دام‌ کشور ترکیه به کشور قطر از طریق گمرک بوشهر و با نظارت بهداشتی – قرنطینه‌ای دام‌پزشکی استان بوشهر انجام می‌شود.

به گزارش مهر، «مرتضی بحرانی» در مورد صادرات گوسفند از گمرک بوشهر در شرایط گرانی گوشت اظهار کرد: این دام‌ها که صادرات آنها از گمرک بوشهر انجام‌ شده است، متعلق به کشور ترکیه هستند. مدیر کل دام‌پزشکی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این دام‌ها از طریق گمرک بوشهر به کشور قطر ترانزیت می‌شوند و در این بین، دام‌پزشکی استان نیز نظارت بهداشتی – قرنطینه‌ای خود را طبق وظیفه اعمال می‌کند.

وی افزود: حفظ جمعیت دامی کشور یکی از سیاست‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دام‌پزشکی کشور محسوب می‌شود که با اقداماتی از قبیل اجرای طرح‌های مختلف برای پیشگیری از بیماری‌ها، پایش و مراقبت فعال بیماری‌ها، شناسایی کانون‌های بیماری و همچنین با آموزش دامداران و بهره‌برداران، تلاش در حفظ جمعیت دامی در دستور کار قرار دارد. بحرانی با اشاره به عملکرد 3 ماه نخست سال جاری در بخش مدیریت بهداشت و بیماری‌های دامی در استان بوشهر گفت: در 3 ماه نخست امسال، ۹۳ هزار و ۹۶۷ رأس بره و بزغاله و همچنین 5۸۱۱ رأس گاو و گوساله علیه بیماری برسلوز واکسینه شدند.

وی بیان کرد: همچنین ۱۰۲ هزار و ۹۱۷ رأس دام سبک واکسن پیشگیری از بیماری آبله و PPR را دریافت کرده‌اند و 6 هزار رأس دام نیز علیه بیماری لمپی اسکین واکسینه شده‌اند. مدیر کل دام‌پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: در بخش پایش و مراقبت فعال بیماری‌ها نیز در ۹۹۸ مراجعه به واحدهای دامداری ۸۰ هزار و ۵۹۹ رأس دام معاینه شدند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید