• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63368
+
-

کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار پروژه نیمه‌تمام دارد

نماینده مجلس : پروژه‌های فرسایشی 10 و 15 ساله در استان وجود دارد که هنوز پایان آنها محقق نشده است

عمران
کهگیلویه و بویراحمد 2 هزار پروژه نیمه‌تمام دارد

مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد در نشست شورای برنامه‌‌ریزی استان حول محور مهم‌ترین مسائل کهگیلویه و بویراحمد گفت‌و‌گو کردند که مهم‌ترین آنها اتمام طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در سراسر استان بود. 

به گزارش مهر، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان در اولویت قرار بگیرد. «حسین کلانتری» افزود: وقتی بیش از 2هزار پروژه نیمه‌تمام در استان وجود دارد، به جز موارد خاص و ضروری، باید نگاه به ایجاد پروژه‌های جدید نداشته باشیم.
وی با بیان این‌که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان به بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تصریح کرد: اولویت تکمیل پروژه‌ها نیمه‌تمام است. کلانتری با اشاره به تعامل بین‌بخشی ابراز کرد: اقدامات نیز باید با نگاه فرمانداران عملیاتی شود.

استاندار به جذب اعتبارات اشاره کرد و گفت: باید به ردیف‌های متمرکز توجه شود و در این بخش جذب صورت بگیرد. کلانتری با تاکید بر جذب اعتبارات اسناد خزانه گفت: با دستگاهی که اسناد خزانه آن بازگشت بخورد برخورد خواهم کرد.
وی ارتباط مناسب و کارشناسی‌شده با بخش خصوصی را زمینه‌ساز توسعه دانست و گفت: در حوزه گردشگری نیز باید ارتقای ظرفیت‌ها بر اساس برنامه‌محوری داشته باشیم.


زندگی 100 هزار نفر در حاشیه یاسوج 

نماینده شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در حاشیه مرکز استان زندگی می‌کنند. «غلام‌محمد زارعی» در شورای برنامه‌‌ریزی استان با اشاره به این‌که مرکز استان به دلایل گوناگون کانون مهاجرت است افزود: یاسوج به نگاه فرابخشی نیاز دارد و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. وی از تحصیل ۶۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: بر اساس نیازسنجی‌ها، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های آموزشی نیز به شکل مطلوبی محقق نشده است.
نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب اعتبارات از تمام ظرفیت‌ها خاطرنشان کرد: بخش قابل‌توجهی از اعتبارات ما متمرکز است و باید به این منابع متصل شویم. زارعی فعال‌سازی کارگروه گردشگری استان را ضروری دانست و بر تلاش مضاعف در این حوزه تاکید کرد.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس با بیان این‌که باید ۸۰ میلیارد تومان درآمدهای‌ استان افزایش یابد گفت: توجه به این مهم و نگاه صحیح در این بخش مورد تاکید است. زارعی با اشاره به نشست شورای برنامه‌‌ریزی استان تصریح کرد: جلسه شورای برنامه‌‌ریزی استان از مهم‌ترین جلسات استان است و این حوزه نیاز به نگاه فرابخشی دارد. وی گفت: نگاه فرابخشی به تبیین مسیر توسعه بر اساس اولویت‌ها کمک می‌کند.


تکمیل پروژه‌های فرسایشی

نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: باید پروژه‌های فرسایشی‌شده که گریبان استان را گرفته است، جمع شود. «عدل هاشمی‌پور» افزود: پروژه‌های فرسایشی ده‌ساله و پانزده‌ساله در استان وجود دارد که هر سال می‌گوییم که باید جمع شوند و نمی‌شوند.

وی با تاکید بر نظارت در حوزه اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: کیفیت در اجرای پروژه‌ها باید جدی گرفته شود. 
هاشمی‌پور بهبود زیرساخت‌ها و توسعه ورودی شهرها را ضروری دانست و گفت: همچنین نباید از حوزه اعتبارات فرهنگی غافل شویم.
نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به توزیع اعتبارات اشاره کرد و گفت: باید با توجه به حساسیت موضوع و نحوه هزینه‌کردها ابلاغ شود که نمایندگان در کمیته‌های برنامه‌‌ریزی شهرستان‌ها حضور داشته باشند.


افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان به ۱۶۱۱ میلیارد تومان خبر داد. «حسن نوروزی» افزود: اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی استان طی سال گذشته 397/1 میلیارد تومان بود.
وی از رشد ۱۸ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: مجموع اعتبارات کل عمرانی (استانی و ملی) به 348/1 میلیارد تومان رسید. این بخش از اعتبارات نیز با افزایش روبه‌رو بوده است.

نوروزی گفت: طی سال‌های اخیر، نگاه ویژه دولت به استان‌های کمتر‌توسعه‌یافته را شاهد بوده‌ایم. استان ما در بهترین وضعیت ابلاغ قرار دارد و این مهم نتیجه توجه دولت، مدیریت اجرایی و پیگیری‌های متولیان است. وی از توزیع ۵۴۵ میلیارد تومان اعتبار از محل‌های مختلف طی جلسه شورای برنامه‌‌ریزی استان خبر داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌‌ریزی استان به وجود بیش از 2هزار پروژه نیمه‌تمام در استان عنوان کرد: اولویت‌بندی تکمیل پروژه‌ها بر اساس پیشرفت آنها با شناسایی پروژه‌ها عملیاتی می‌شود. 
وی خواستار جلوگیری از خرد‌سازی اعتبارات و تعمیم به پروژه‌های با پیشرفت پایین و خرد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید