• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63447
+
-

بیشترین سهم اعتبارات جبران خسارت سیل به لرستان رسید

معاون استاندار: ۳۹ هزار و ۲۱ میلیارد ریال برای بازسازی مناطق سیل‌زده، میان استان‌های کشور توزیع می‌شود که سهم لرستان 8۸۷۵ میلیارد ریال است

بیشترین سهم اعتبارات جبران خسارت سیل به لرستان رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان گفت: بیشترین سهم از اعتبارات جبران خسارت‌های ناشی از سیل در کشور به لرستان اختصاص یافت. «احمد مرادپور» در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ۳۹ هزار و ۲۱ میلیارد ریال برای بازسازی بخش‌های خسارت‌دیده ناشی از سیل میان استان‌های کشور توزیع می‌شود که سهم لرستان با 8۸۷۵ میلیارد ریال بیشتر از ۲۶ استان هدف است.

وی اظهار کرد: با جذب این اعتبارات می‌توان اقدام موثری در راستای جبران بخشی از خسارت‌ها و بازسازی‌های اولیه انجام داد. مرادپور گفت: این رقم به زیرساخت‌های راه و شهرسازی، تاسیسات و زیرساخت، آب و فاضلاب شهری و روستایی، ایستگاه‌های پمپاژ و تاسیسات آبی در دست بهره‌برداری، بازسازی ایستگاه‌های سنجش آب منطقه‌ای، ساماندهی، دیواره‌سازی و لایروبی رودخانه‌ها، شبکه‌های توزیع و انتقال برق اختصاص یافته و به استان‌ها ابلاغ شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان اضافه کرد: سهم لرستان از جبران خسارت سیل در بخش راه و شهرسازی 3۴۰۰ میلیارد ریال و در حوزه زیرساخت‌های عمرانی شهر و روستا 30۶۰ میلیارد ریال است. مرادپور ادامه داد: تخصیص اعتبار لرستان در حوزه آب و فاضلاب شهری 10۱۰ میلیارد ریال و در حوزه آبفار ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: همچنین، بر اساس مصوبه هیات وزیران، ۴۴۰ میلیارد ریال برای جبران خسارت وارد شده به ایستگاه‌های پمپاژ، سردهنه‌های کشاورزی و تاسیسات آبیِ در دست بهره‌برداری استان تخصیص یافته است. معاون استاندار گفت: سهم لرستان برای جبران خسارات ناشی از سیلاب به تاسیسات برقی هم ۷۶۵ میلیارد ریال تعیین شده است. مرادپور افزود: در مجموع ۲۶ استان از این اعتبارات بهره‌مند می‌شوند اما برای برخی استان‌ها مثل لرستان در تمام سرفصل‌ها ردیف اعتباری مشخص شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید