• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63449
+
-

افتتاح پایگاه‌های اوقات فراغت در خراسان رضوی

خبرخوان
افتتاح پایگاه‌های اوقات فراغت در خراسان رضوی

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: تعطیلات تابستان فرصت مناسبی است تا به مهارت‌آموزی بپردازیم. به گزارش ایسنا «قاسم‌علی خدابنده» در آیین افتتاحیه پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی که در دبیرستان دخترانه فرزانگان فاتح برگزار شد، عنوان کرد: رویکرد ما در این اوقات‌فراغت مهارت‌آموزی است. تابستان فرصت خوبی است که به مهارت‌آموزی بپردازیم. حدود ۳۲۰ مهارت را در سامانه بارگذاری کرده‌ایم و دانش‌آموزان می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند. وی افزود: پرداختن به مسائل تربیت‌بدنی و سلامت دانش‌آموزان به‌وفور پیش‌بینی شده و در رشته‌های بسیار متفاوتی پذیرای آنها هستیم. 

خدابنده با اشاره به این‌که اوقات فراغت متعلق به طفل است، بیان کرد: باید با توجه به علایقی که دارد باید برنامه‌ریزی کرد، غیر از این جز خستگی چیزی در پی نخواهد داشت. باید فرصتی فراهم کنیم که این خستگی ‌دانش‌آموز از بین برود. اگر به این شکل نباشد و والدین مدام برای دانش‌آموزان تکلیف داشته‌ باشند و او را از این کلاس به آن کلاس ببرند، در شروع سال تحصیلی دانش‌آموز مشکل خواهد داشت. مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امکانات ما برای پوشش دادن یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در استان کافی نیست و خواسته ما همکاری دیگر سازمان‌هاست که بتوانیم تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش را افزایش دهیم و بتوانیم دانش‌آموزان بیشتری را در این فضاها جمع کنیم. 

وی ادامه داد: بر اساس شعار قدیمی آموزش‌وپرورش، مدرسه تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل نمی‌شود، اوقات فراغت برای ما اهمیت دارد. ممکن است به ظاهر مدارس ما تعطیل شده باشد اما تعطیل‌بردار نیست و همچنان همکاران ما در تابستان مشغول فعالیت هستند. خدابنده تاکید کرد: این شعار به این معناست که اگر از یک کاری فارغ شدی خودت را با کار دیگری مشغول کنی. ما باید برای دانش‌آموزان برنامه داشته‌ باشیم. هر دانش‌آموز در طول دوره ۱۲ ساله‌ای که در اختیار مدرسه و آموزش‌وپرورش است بیش از ۳ سال اوقات فراغت‌ دارد و یک سال هم تعطیلی‌هاست. بنابراین برنامه‌ریزی برای استفاده از این فرصت بسیار مهم است. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی با بیان این‌که طبیعی است که آموزش‌وپرورش به عنوان متولی این امر هرساله برنامه‌‌هایی داشته ‌باشد، افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار و ۱۱۴ پایگاه فراغت داشتیم و امسال هم با توجه به استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان، این آمار را باید یک رشد 10 درصدی بدهیم. در سال گذشته حدود ۲۸ درصد از دانش‌آموزان ما در این پایگاه‌ها ثبت‌نام کردند. وی تصریح کرد: اوقات فراغت فرصتی برای شکوفایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان است و از طرفی تهدیدی است که اگر از این فرصت بهره‌برداری نشود ممکن است به سمت آسیب‌های اجتماعی برود. یکی از راه‌های کنترل و به دور ماندن از این آسیب‌های اجتماعی این است که اوقات فراغت دانش‌آموزان را با این برنامه‌ها پر کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید