• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63413
+
-

تدارک آستان قدس رضوی برای دهه کرامت

خبر
تدارک آستان قدس رضوی برای دهه کرامت

قائم‌مقام تولیت آستان قدس با اشاره به برنامه‌های این مجموعه در دهه کرامت تاکید کرد: خدمت کریمانه شعار آستان قدس برای بزرگداشت دهه کرامت است که تلاش می‌کنیم این برنامه‌ها در یک فضای دوستی و محبت‌آمیر دنبال شود. به گزارش ایسنا، «مصطفی خاکسار قهرودی» در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت دهه کرامت در سازمان مرکزی آستان قدس گفت: آستان قدس تلاش دارد طی سال بر مبنای همان شعارهایی که برای خود تعیین می‌کند پیش رود. امسال شعار «خدمت کریمانه» مد نظر قرار گرفته است و از این طریق ما خواهان رقم زدن خدمت کریمانه در فضای آستان قدس، مشهد، کشور و بیرون از مرزهای کشور هستیم. منتها این خدمت و توجه به زائر باید به گونه‌ای صورت گیرد که خدمات‌رسانی‌ها در یک فضای مهربانی، دوستی و محبت‌آمیز رخ دهد. 

وی ادامه داد: این خدمت باید با دوستی و محبت همراه باشد که ما آن را رسم مهربانی می‌دانیم. بر این اساس، در دهه کرامت همه برنامه‌ها در مشهد، در سطح ملی و در سطح بین‌المللی با هماهنگی دستگاه‌های مختلف با اتکا بر همین محور اجرا خواهد شد. قائم‌مقام تولیت آستان قدس با بیان این‌که یکی از اقدامات ما زیباسازی و نورآرایی حرم مطهر است، افزود: اقدام دیگر بهره‌برداری از فازهای جدید زائرسرا و زائرشهر است. مساله دیگری که در ادامه سیاست ارائه خدمات دنبال می‌شود، بازگشایی دوربرگردان‌های اطراف حرم است که از محورهای شیرازی و طوسی این اتفاق آغاز شد. بازگشایی محورهای دوربرگردان 2 خیابان دیگر اطراف حرم نیز در حال آماده‌سازی است که امیدواریم این موارد نیز به زودی انجام شود. تلاش ما این است که طی روزهای پایانی دهه کرامت این اتفاق رخ دهد. 

خاکسار قهرودی تصریح کرد: تلاش دیگر ما ایجاد فضای مناسب برای ساخت پارکینگ‌هایی است که در محورهای ورودی به حرم برای زوار تعبیه می‌شود. همه تلاش ما این است که تصمیم نهایی و قطعی انجام این کار و رسیدن به نقطه آغاز صورت گیرد. در صورت اجرای این برنامه، حداقل در 3 نقطه از محورهای مواصلاتی به حرم این پارکینگ‌ها ساخته خواهد شد که توافقات آن با شهرداری صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم تصمیم قطعی را در همین ایام اتخاذ کنیم و به سمت اجرایی شدن این طرح گام برداریم. وی گفت: طرح پارکینگ‌ها در فضای نزدیک به حرم نیست. زیرگذر حرم نیز از اساس قرار نبوده باشد ولی به دلیل شرایط خاص مورد استفاده قرار گرفته است و براساس طرح‌های موجود بناست در خیابان در شارستان ایجاد شود. 

قائم‌مقام تولیت آستان قدس توضیح داد: ساخت‌وسازهای منطقه اطراف حرم مساله جدیدی نیست و از گذشته مد نظر بوده و آستان قدس به عنوان یک انذار و اخطار همیشه در این مورد تذکر داده است. در سفر اخیر رئیس‌جمهور به مشهد نیز این مساله مطرح شد. بلندمرتبه‌سازی‌ها و مناسب‌سازی‌ها در اطراف حرم نیز از مسائل مد نظر ما بوده اما تصمیم‌گیرنده در این موارد فقط ما نیستیم و بخش‌های دیگر باید براساس قانون، توجه خاصی به آستان قدس و نظر آن داشته باشند. این مساله از مطالبات دائمی و مستمر آستان قدس است. 

خاکسار قهرودی با اشاره به نقش‌آفرینی آستان قدس در مناطق سیل‌زده یادآور شد: یک بخش از اقدامات ما همان کمک‌هایی بود که در این مناطق ارائه شد. بخش دوم توجه تولیت به این مساله بود که هماهنگی‌هایی با دستگاه‌های مختلف صورت گیرد تا از کارهای متفرقه پرهیز شود. آستان قدس در عین حالی که مسئولیت ذاتی و رسمی در این خصوص ندارد، تصمیم گرفت آن مقدار کمک خود را در ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه شغل‌آفرینی برای نیازمندان متمرکز کند. برای این منظور 3 محور تعیین شد. بر این اساس نوع اشتغال‌ها خرد و کوچک است و تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که با افزوده شدن آن به کمک‌های بانکی در قالب تسهیلات می‌تواند به ایجاد مشاغل منجر شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید