• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63436
+
-

جریمه برای نانوایی‌های متخلف استان

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از جریمه 487 میلیون ریالی برای نانوایی‌های متخلف استان سمنان در 3 ماه امسال خبر داد.

 به گزارش ایسنا، «مهدی یحیایی» افزود: 3539 مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان در 3 ماه گذشته انجام شده است که این بازرسی‌ها در زمینه اهداف و مصوبات کارگروه و به‌منظور نظارت ویژه بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی در استان انجام گرفته است. وی با تأکید بر ضرورت افزایش نظارت و بازرسی‌ها از واحدهای خبازی استان گفت: با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری‌مداری را رعایت نمی‌کنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌کنند به شدت برخورد می‌شود. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه اظهارکرد: از این تعداد بازرسی صورت گرفته، 139 فقره پرونده تخلف تشکیل شده است. یحیایی ارزش ریالی این تعداد پرونده را بیش از 487 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این پرونده‌ها برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند. وی ارتقای کیفیت نان و برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی را از مهم‌ترین مصوبات و اهداف کارگروه آرد و نان استان عنوان کرد و اضافه کرد: برای بهبود کیفیت نان‌های تولیدی استان در سال گذشته دوره‌های آموزشی مختلفی برای متصدیان واحدهای خبازی و نانوایی در استان برگزار شده است. 

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان سمنان افزود: تعداد 801 واحد نانوایی در استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 572 واحد یارانه پز و 229 واحد نیز به صورت آزادپز هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید