• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63424
+
-

اعلام برنامه‌های دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: برنامه‌های دهه کرامت در 4 محور به صورت ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام «مهدی احمدی» با تبیین ویژگی‌های حضرت معصومه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار همواره در زمینه ولایت و ولایت‌پذیری گام برمی‌داشت که این مسأله یکی از شاخص‌های مهم کریمه اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: تعویض پرچم و استقبال از کاروان خورشید با حضور خادمان امام رضا(ع) از نخستین برنامه‌های دهه کرامت است که همراه با آیین خاصی اجرا ‌شد.حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: در دهه کرامت اتاق عقد حرم حضرت معصومه(س) برای زوجینی که می‌خواهند پیوند آسمانی خود را در این دهه جشن بگیرند آماده شده است.

وی بیان کرد: امسال از ۸۰ قرآن‌آموزی که از دهه کرامت سال گذشته تا امسال به حفظ قرآن کریم پرداختند نیز تجلیل خواهد شد.
معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین به برنامه‌های ویژه زائران خارجی که در دهه کرامت برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها از سوی بخش بین‌الملل حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقاتی به مناسبت روز میلاد حضرت معصومه(س) خبر داد و گفت: ترویج سیره زندگی حضرت معصومه(س) در انجام همه برنامه‌های فرهنگی بیش از پیش مورد تأکید است.

حجت‌الاسلام احمدی از برگزاری جشن دختران آفتاب خبر داد و عنوان کرد: این جشن که در سراسر کشور برگزار می‌شود با اهدای جوایز همراه خواهد بود.
وی به مشارکت شهرداری با کانون‌های مساجد استان قم اشاره کرد و افزود: ۱۰ شب جشن کرامت در ۱۰ مسجد قم برگزار می‌شود. همچنین در کنار آن جشنواره مردمی کرامت را نیز شاهد خواهیم بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید