• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63372
+
-

«گلی» که گل‌ها را پرپر می‌کند

مقصد گل و قرص های روان گردان مدارس و خوابگاه های دانشجویی است

جامعه
«گلی» که گل‌ها را پرپر می‌کند

مصرف مواد مخدر، به‌ویژه آنهایی که به‌راحتی در دسترس قرار می‌گیرند، در میان دانش‌آموزان در حال افزایش است. ماده مخدر «گل» به عنوان یکی از سهل‌الوصول‌ترین مواد مخدر جدید برای دانش‌آموزان و دانشجویان می‌تواند خطر آسیب‌های جدی مغزی برای آنها به همراه داشته باشد. 

به گزارش فارس،در بوشهر نیز افزایش مصرف گل در بین دانش‌آموزان متاثر از سایر استان‌ها، به‌ویژه پایتخت، زنگ خطر به حساب می‌آید. در این مورد دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر طی جلسه‌ای به والدین و اولیای مدارس هشدار داد. 


کشف 21تن مواد مخدر

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های مربوطه، 21 تن و 656 کیلوگرم مواد مخدر در استان بوشهر کشف شد.

 «ارسطو ترکمان‌منش» با اشاره به متلاشی شدن 52 باند بزرگ مواد مخدر سال گذشته تصریح کرد: در سال‌های اخیر، قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر رو به راه‌های دریایی آورده‌اند و کشورهای حوزه خلیج فارس مقصد اول قاچاق مواد مخدر است. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان این‌که در 3 ماه اول سال جاری 4300 کیلوگرم در استان کشف شده است بیان کرد: 10 باند قاچاق مواد مخدر متلاشی و 646 نفر به دلیل جرایم مواد مخدر در استان بوشهر دستگیر شده‌اند.

ترکمان‌منش با اشاره به توقیف 46 میلیون و 700‌هزار عدد قرص روان‌گردان در پوشش‌های مختلف توسط سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: مقصد این قرص‌های روان‌گردان مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی است.
 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با نگرانی از افزایش ماده مخدر گل یا ماری‌جوانا در مدارس گفت: برخی از دانش‌آموزان با تصور غلط این‌که این مواد به واسطه گیاهی بودنشان موجب شادابی فرد می‌شود از این ماده مخدر برای هدیه به دوستان خود در مدارس استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری 200 برنامه‌ در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان ابراز کرد: برپایی نمایشگاه‌ها در معابر عموم، پارک‌ها و به‌ویژه محلات آلوده به مواد مخدر، تئاترهای خیابانی، پخش 60 برنامه گفت‌و‌گومحور از صدا و سیما، برگزاری مسابقات ورزشی و اعزام روحانیون به نقاط مختلف استان از جمله برنامه‌های این نهاد در هفته مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر است.

ترکمان‌منش از وجود 56 مرکز ترک و درمان اعتیاد در استان بوشهر خبر داد و گفت: پس از گذشت دوره بیست‌روزه در کمپ ترک اعتیاد، معتادها به آموزشگاه فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند و متناسب با نیاز روز دوره می‌بینند. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان این‌که شرایط اشتغال را برای بهبودیافتگان آماده خواهیم کرد گفت: در سال گذشته نیز از سوی دولت به 30 نفر از بهبودیافتگان هم‌استانی مبلغ 300 میلیون ریال برای اشتغال اعطا شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید