• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
چهار شنبه 12 تیر 1398
کد مطلب : 63371
+
-

نوسازی شبکه آب رسانی اقلید

طرح نوسازی شبکه آب اقلید آغاز شده و تاکنون 1500 متر از این مسیر حفاری شده است

آبفا
نوسازی شبکه آب رسانی اقلید

مدیر آبفای شهری اقلید با اشاره به اصلاح 10 کیلومتر شبکه آب‌رسانی با اعتباری بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان در شهرهای اقلید و سده، از راه‌اندازی مرکز پایش تأسیسات آب و فاضلاب در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش فارس، «محمدرضا مؤمنی» به پیگیری‌های انجام‌شده برای جذب اعتبارات مصوب سال پیش اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های نماینده شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل شرکت آب و فاضلاب استان فارس، شهر اقلید جزو 17 شهری قرار گرفت که هر سال اعتباراتی به‌ منظور اجرای طرح جمع‌آوری فاضلاب به آن اختصاص می‌یابد.
وی عنوان کرد: سال گذشته با وجود وضعیت اقتصادی حاکم و مشکلات موجود و علی‌رغم نوسانات و افزایش قیمت‌ها، قدم‌های مؤثر و مثبتی توسط آبفای شهری اقلید برداشته شد، به‌ طوری ‌که در هفته دولت سال 97 چاه شماره 3 تأسیسات شهید حق‌پرست سده با اعتباری بالغ ‌بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.


رفع مشکل آب سده

مؤمنی با بیان این‌که در حال حاضر در تأمین آب آشامیدنی شهر سده مشکلی وجود ندارد به وجود 3 مخزن 500، 200 و 2500 متر مکعبی در این شهر اشاره کرد و عنوان کرد: مخزن 200 متر مکعبی شهر سده به دلیل فرسودگی از رده خارج شد و به دنبال دستور کار و ابلاغ آن از طریق شرکت برای تعمیر مجدد و مرمت مخزن 500 متر مکعبی هستیم و می‌کوشیم تا 3 ماه آینده انجام شود. مدیر آبفای شهری اقلید اصلاح شبکه آب آشامیدنی شهر سده با اعتباری بالغ ‌بر 350 میلیون تومان در سال پیش را از دیگر عملکردهای آبفای شهری شهرستان اقلید عنوان کرد و گفت: با جذب پیمانکار که حدوداً در 8 سال گذشته موفق به انجام آن نشده بودیم، 2500 متر از شبکه شهر سده اصلاح می‌شود.


درخواست از مردم 

وی از مردم خواست در مصرف آب مدیریت کنند و با تهیه مخزن آب و قرار دادن در پشت‌بام منازل، مشکلات در هنگام قطع احتمالی آب را به حداقل برسانند. مؤمنی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در شهر اقلید و بیان این‌که در سال گذشته در بخش آب شهر اقلید، 2 پیمانکار به مبلغ کلی 700 میلیون تومان جذب شد اظهار کرد: با احتساب خرید لوله و موارد مورد نیاز، با هزینه‌ای بالغ ‌بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان، عملیات اصلاح شبکه آب شهر اقلید آغاز شد و تاکنون 2500 متر از شبکه کار شده است.

وی یادآور شد: هدررفت 35 درصدی آب به دلیل فرسودگی و قدیمی بودن شبکه آب در شهر اقلید و نیز بالا بودن سطح آب زیرزمینی در مناطقی از جمله بلوار کشاورز، خیابان سعدی، اطراف حسینیه صاحب‌الزمان (عج)، تل دودانگه، کوچه حصار، خیابان شهید منتظری و کوچه مسجد جامع موجب بروز مشکلاتی در این زمینه در سال‌های پیش شد که به دنبال رفع آن هستیم و تاکنون اصلاح شبکه در بلوار کشاورز، خیابان سعدی و اطراف حسینیه صاحب‌الزمان (عج) همراه با شبکه فاضلاب را اجرا کرده‌ایم.


اصلاح شبکه آب تل‌دودانگه

اصلاح شبکه آب تل دودانگه از دیگر مناطقی بود که مؤمنی به آن اشاره کرد و گفت: از مردم می‌خواهیم نشانی هر نقطه‌ای از شهر را که دچار افت فشار بوده یا لوله‌های فرعی به جای اصلی کار شده به اداره آبفا اطلاع دهند تا برای اصلاح شبکه اقدام شود، چراکه در حال حاضر بستر لازم برای این کار مهیا و پیمانکار آماده است.

مدیر آبفای شهری اقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به عملکرد این اداره در حوزه فاضلاب‌کشی، تلاش و پیگیری نماینده شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل شرکت آب و فاضلاب فارس برای جذب اعتبار و کد و به مناقصه گذاشتن پیمانی در سال گذشته به مبلغ 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای فاضلاب‌کشی 10 کیلومتر از خط اصلی خیابان ساحلی بیان کرد: این طرح آغاز شده و تاکنون 1500 متر این مسیر حفاری اجرا شده است و امیدواریم بودجه مورد نظر تزریق شود و پیش از آغاز فصل بارندگی به اتمام برسد. 

ارائه گزارش مختصر از عملکرد آبفای شهری اقلید در حوزه آب‌رسانی و حفر 2 حلقه چاه بخش دیگر سخنان مؤمنی بود که در این مورد اظهار کرد: خط انتقال چاه شماره 7 فسارود با اعتبار 300 میلیون تومانی انجام‌ شده و هم‌اکنون در حال تجهیز است (با اعتبار یک میلیارد تومانی) و بهره‌برداری از آن هفته دولت امسال صورت می‌گیرد و پیگیری می‌کنیم تا چاه شماره 8 فسارود نیز دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به وجود مرکز پایش تأسیسات آب و فاضلاب در شهرستان اقلید بیان کرد: این طرح از سال‌ها پیش با هدف جلوگیری از هدررفت آب آغاز شد و با اجرای آن در شهرستان، تأسیسات و چاه‌ها به ‌صورت آنلاین کنترل و پایش می‌شود.

مؤمنی خاطرنشان کرد: کلیه کارهای ابنیه، کنتورهای هوشمند و سخت‌افزاری این طرح با اعتباری بالغ ‌بر یک و نیم میلیارد تومان انجام‌ شده و تنها مرحله نرم‌افزاری آن باقی مانده است و امیدواریم به‌زودی تمام شود و در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد. افت فشار و پایین آمدن سطح مخزن یا سرریز شدن آن به‌ صورت آنلاین پایش و کنترل می‌شود. مدیر آبفای شهری اقلید بر لزوم مدیریت مصرف تأکید کرد و به خشکسالی و فرونشست‌ها اشاره و عنوان کرد: هر فرد و ارگان و نهادی باید در جایگاه و به ‌اندازه توان خود در این عرصه کمک و همت کند. وی با اشاره به نقش انجمن‌های مردم‌نهاد در فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی عمومی و ترویج و نهادینه کردن مدیریت مصرف منابع از انجمن همیاران آب اقلید برای تحقق این امر و همراهی و همکاری با آبفا قدردانی کرد.

مؤمنی با بیان این‌که مردم ناظر ما هستند و پاسخگویی به آنها را وظیفه خود می‌دانیم همکاری و همراهی آنها در مدیریت مصرف و پرداخت به‌موقع قبوض را خواستار شد و عنوان کرد: از همشهریان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر مشکلی با شماره 122 اتفاقات و 44551096 اداره آبفا تماس بگیرند و اطلاع‌رسانی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :