• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63322
+
-

۹ بقعه مرکزی؛ میزبان طرح نشاط معنوی تابستانی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۴۹ بقعه شاخص این استان میزبان طرح نشاط معنوی تابستانی ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و نونهالان است. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «حسین دلاوری» افزود: این طرح در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت نونهالان و دانش‌آموزان در فصل تابستان و با همراهی مبلغان و استادان روحانی و فرهنگی بومی و اعزامی از حوزه علمیه قم از ۱۳ تیر تا ۳۱ مرداد در بقاع شاخص استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح نشاط معنوی تابستانی در 5 بقعه شاخص اراک، ۲ بقعه تفرش، 4 بقعه خمین، ۲ بقعه زرندیه، 8 بقعه سطح یک و ۱۲ بقعه سطح ۲ شهرستان ساوه، 3 بقعه شازند، ۳ بقعه فراهان، ۲ بقعه آشتیان، 3 بقعه خنداب، 4 بقعه دلیجان و 3 بقعه شهرستان محلات اجرا می‌شود. مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار کرد: مجموع برنامه‌های طرح نشاط معنوی تابستانی در 3 بخش احکام با ارائه آموزش‌های قرآن، آداب اجتماعی و شناخت فضای مجازی، مهارت‌های ده‌گانه زندگی از قبیل مدیریت هیجان، ارتباط موثر، حل مسأله و تصمیم‌گیری و فنی و هنری در بخش‌های نقاشی، خطاطی، گلدوزی، خیاطی با همکاری این اداره کل، اداره کل آموزش و پرورش، کانوهای فرهنگی و هنری مساجد و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان این استان اجرا می‌شود.

دلاوری افزود: بقاع متبرکه شاخصی که ظرفیت پذیرش اردویی را داشته باشند نیز به عنوان مقصد اردوهای یک‌روزه دانش‌آموزان و نونهالان انتخاب و از نقاط مختلف استان برای زیارت این بقاع متبرکه اعزام می‌شوند. وی اظهار کرد: ۳۰ مبلغ دینی بومی و ۳۰ مبلغ دینی اعزامی از حوزه علمیه قم به صورت مستمر در طرح نشاط معنوی تابستانی در بقاع شاخص استان مرکزی حضور دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه در راستای کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه، تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی و ترویج معارف اسلامی و غنی ساختن اوقات فراغت دانش‌آموزان از مهم‌ترین اهداف برگزاری طرح نشاط معنوی تابستانی در بقاع متبرکه استان مرکزی است. دلاوری اضافه کرد: گسترش سبک زندگی اسلامی و ایرانی نیز زیر نظر ۱۸ مربی زن و مرد در قالب برنامه‌های متنوع آموزشی با هدف جبران خلاء دوره‌های آموزشی مدارس از دیگر برنامه‌های طرح نشاط معنوی تابستانی بقاع متبرکه استان مرکزی است.

وی در مورد برنامه‌های پنجم ذی‌القعده(۱۷ تیر) روز تکریم و بزرگداشت امامزادگان نیز گفت: برنامه‌های متنوعی از قبیل همایش ائمه جماعات استان مرکزی در آستان مقدس امامزاده سهل ابن علی(ع) در شهر آستانه، همایش پیاده‌روی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اعزام ۲۰ مبلغ دینی از حوزه علمیه قم و ۴۰ مبلغ بومی در امامزادگان شاخص استان برای این روز تدوین شده است.مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در خصوص ساماندهی نذور مردمی در امامزادگان نیز اضافه کرد: همه هزینه‌های نگهداری، ساخت و سازها، تعمیرات، برق، گاز و آب و برنامه‌های فرهنگی امامزادگان از محل نذور مردمی با اختیار هیات امنای امامزادگان تأمین می‌شود و اداره کل اوقاف و امور خیریه در این خصوص نقش نظارتی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید