• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63305
+
-

برداشت جو در اراضی کشاورزی امیرآباد

برداشت جو در اراضی کشاورزی امیرآباد

رئیس جهاد کشاورزی امیرآباد دامغان از آغاز برداشت محصول جو در سطح ۹۱ هکتار اراضی کشاورزی منطقه خبر داد و گفت: برداشت ۳۴۶ تن محصول جو در امیرآباد پیش‌بینی می‌شود. «عیسی ابراهیمی» در گفت‌و‌گو با مهر با ‌بیان این‌که برداشت جو در سطح ۹۱ هکتار اراضی کشاورزی بخش امیرآباد آغاز شد افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال زراعی جاری حدود ۳۴۶ تن محصول جو برداشت شود.

وی بابیان این‌که در این بخش از ۱۵ خرداد برداشت محصول جو در سطح ۲۷۶ هکتار انجام ‌شده است افزود: 5 دستگاه کمباین در بخش امیرآباد مشغول فعالیت هستند که برداشت محصول جو امسال نسبت به سال زراعی قبل 8/0 تن در هکتار افزایش داشته است. رئیس جهاد کشاورزی امیرآباد به علت افزایش محصول جو در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: افزایش بارندگی، نظارت کشاورزان پهنه، استفاده دقیق از ماشین‌آلات کشاورزی و نظارت بر عملکرد کمباین از مهم‌ترین دلایل افزایش محصول جو در این بخش است.

ابراهیمی ادامه داد: تاکنون ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی در شهر امیریه و ۱۰۰ هکتار در بخش امیرآباد طرح آبیاری نوین اجراشده است. وی افزود: 2800 بهره‌بردار کشاورزی و دامی در بخش امیرآباد فعالیت دارند که از این تعداد ۳۵۰ نفر بهره‌بردار زراعی، 1900 نفر بهره‌بردار باغی و ۵۰۶ نفر بهره‌بردار دامی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید