• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63235
+
-

پرونده دختر دوچرخه‌سوار نه آدم‌ربایی است و نه امنیتی

پرونده دختر دوچرخه‌سوار نه آدم‌ربایی است و نه امنیتی


ماجرای ربوده شدن دختری به‌نام لیدا که به دختر دوچرخه‌سوار معروف شده بود در حالی با پیدا شدن او و ادعایش درباره انگیزه ربوده شدنش پیچیده شده بود که پلیس تهران به ادعای او واکنش نشان داد و گفت: این پرونده نه آدم‌ربایی است و نه امنیتی.
به‌گزارش همشهری، لیدا 37ساله 31خردادماه ناپدید شد و با انتشار خبر مربوط به ناپدید شدن او در شبکه‌های اجتماعی، شایعات هم درباره علت گم شدنش شروع شد. برخی مدعی بودند که این دختر به‌واسطه دوچرخه‌سوار بودنش ربوده شده و برخی دیگر هم ادعاهای دیگری را مطرح می‌کردند و در این میان با گزارش ماجرا به پلیس، تحقیقات کارآگاهان اداره یازدهم آگاهی تهران برای کشف راز ناپدید شدن وی شروع شد.
آنچه باعث‌شده بود فرضیه آدم‌ربایی قوت پیدا کند، گفته‌های خانواده لیدا درباره نحوه ناپدیدشدن او بود. به‌گفته خواهرش، لیدا برای انجام کاری از خانه خارج‌شده و پس از آن با او تماس گرفته و گفته بود که در راه برگشت به خانه است و پس از آن ناپدید شده بود. با این حال کسی از پشت‌پرده ماجرا باخبر نبود تا اینکه عصر شنبه گذشته لیدا درحالی‌که بی‌حال در یکی از خیابان‌های شهرک‌غرب رها شده بود، پیدا شد و به بیمارستان انتقال یافت. او اما در تحقیقات اولیه از انگیزه عجیب ربوده‌شدنش گفت و مدعی شد که افراد ناشناسی او را ربوده و در این مدت مدام از او آزمایش می‌گرفتند و می‌خواستند قلبش را به فرد دیگری پیوند بزنند اما در نهایت وقتی متوجه شدند که گروه خونی او با آن فرد تفاوت دارد و انجام پیوند ممکن نیست، وی را رها کردند.
با این حال پلیس تهران به ادعای مطرح شده از سوی وی پاسخ داد و اعلام کرد که ماجرای ربوده شدن دختر دوچرخه‌سوار نه آدم‌ربایی است و نه امنیتی. سرگرد علی صباحی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت به همشهری گفت: ادعای مطرح شده از سوی این دختر درباره ربوده‌شدنش و انگیزه آدم‌ربایان از این اقدام مورد تأیید پلیس نیست و تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.  در همین حال خبرگزاری برنا نیز به نقل از یک منبع آگاه در پلیس نوشت: ماجرای ناپدیدشدن لیدا به هیچ عنوان آدم‌ربایی نیست. اظهارات این دختر درخصوص نحوه ربوده شدن و قصدی که از دزدی شدن خود بیان می‌کند حقیقت ندارد و تحقیقات از این دختر نشان داده که بنا به دلایلی تعادل ذهنی ندارد و بر اثر توهم بیانات متناقضی را ارائه می‌دهد. هم‌اکنون پلیس در حال تحقیق برای شناسایی محلی است که لیدا طی این روزها در آنجا به سر می‌برده و احتمال می‌دهد که او در این مدت همراه فرد یا افرادی آشنا بوده و حالا به دروغ چنین ادعایی را مطرح کرده تا پلیس را منحرف کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید