• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63233
+
-

محاکمه 3سرباز به اتهام قتل زندانی کلاهبردار

داخلی
محاکمه 3سرباز به اتهام قتل زندانی کلاهبردار


 فرار کلاهبردار پیامکی هنگام انتقال به زندان، پایان خوشی نداشت و به قتل او توسط 3سرباز منجر شد.
به گزارش همشهری، مدتی قبل یکی از مأموران و چند سرباز زندان فشافویه، تعدادی زندانی را سوار بر خودروی حمل زندانیان کردند تا به دادسرای شهرری انتقال بدهند. قرار بود از این افراد در دادسرا تحقیق شود و پس از آن همگی به زندان بازگردانده شوند.
یکی از زندانیان مرد جوانی بود که به اتهام کلاهبرداری پیامکی بازداشت شده بود. شگرد او اینگونه بود که ابتدا برای افراد مختلف پیامکی با این عنوان که «شما در مسابقه پیامکی رادیو جوان یا همراه اول برنده شده‌اید» می‌فرستاد و آنها را به بهانه دریافت جایزه‌شان پای دستگاه عابربانک می‌کشاند. سپس از طعمه‌هایش می‌خواست که برای دریافت جایزه‌شان کارتشان را داخل دستگاه بگذارند و دکمه‌هایی را که می‌گوید فشار دهند و در نهایت به جای واریز جایزه، حساب آنها را خالی می‌کرد.
آن روز این زندانی به همراه زندانیان دیگر به دادسرا منتقل شدند اما در راه بازگشت اتفاق هولناکی رخ داد. جوان کلاهبردار و زندانیان دیگر که اتهام بیشترشان سرقت بود، پس از پایان تحقیقات در دادسرا به سمت خودروی زندان هدایت شدند. یکی از سربازان به‌دلیل اینکه متهمان به‌راحتی بتوانند از پله‌ ماشین بالا بروند و سوار شوند، پابندشان را باز کرد و در همین هنگام کلاهبردار پیامکی از فرصت استفاده کرد‌ و پا به فرار گذاشت. در این شرایط مأمور زندان، سربازان و مردمی که در آنجا بودند، به‌دنبال متهم فراری دویدند و کمی بعد توانستند او را دستگیر کنند. یکی از سربازان بلافاصله پابند به پاهایش زد و او را به سمت خودروی حمل زندانیان هدایت کرد و پس از آن بود که حادثه‌ای مرگبار رخ داد. ظهر همان روز گزارش مرگ یک زندانی به قاضی ویژه قتل پایتخت اعلام شد. قربانی همان کلاهبردار پیامکی بود که بر اثر وارد‌شدن ضربه به سرش به قتل رسیده بود. پس از این تماس، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران به همراه قاضی ویژه قتل راهی محل حادثه، یعنی مقابل دادسرای شهرری شدند. مرد زندانی داخل خودروی حمل زندانیان جانش را از دست داده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد که او پس از فرار ناکام و انتقال به‌خودروی زندان، با مأموران درگیر شده و کار به ضرب و شتم کشیده شده است. سربازان و مأمور زندان با باتوم اقدام به ضرب و شتم زندانی کرده و مرگ او را رقم زده بودند. در چنین شرایطی، قاضی جنایی دستور بازداشت 3سرباز و یک مأمور زندان را صادر کرد. آنها در تحقیقات به ضرب و شتم زندانی اعتراف کردند اما مدعی شدند که قصد کشتن او را نداشتند. یکی از آنها گفت: وقتی زندانی اقدام به فرار کرد و ما با کمک مردم او را دستگیر کردیم، به پاهایش پابند زدیم، اما پس از انتقال وی به‌خودروی زندان، داد و فریاد به راه انداخت و شروع کرد به فحاشی. چندین‌بار به او تذکر دادیم اما دست‌بردار نبود و مدام ناسزا می‌گفت. به همین دلیل من و سربازان دیگر ضرباتی به او زدیم اما مرد زندانی آرام نمی‌شد. پس از آن با باتوم چند ضربه به او زدیم و وی نقش زمین شد. در ادامه با دستور قاضی جنایی، 3سرباز و مأمور زندان به اتهام قتل عمدی بازداشت شدند و با تکمیل تحقیقات کیفرخواست در پرونده صادر شد. براساس کیفرخواست صادر‌شده 3سرباز اتهامشان مشارکت در قتل عمدی زندانی و مأمور زندان اتهامش معاونت در قتل عمدی است. قرار است به‌زودی تمامی آنها در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید