• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63232
+
-

وکلای نجفی و کارشناس اسلحه در دادگاه کیفری


3وکیل مدافع محمدعلی نجفی با گذشت یک‌ماه از جنایتی که او مرتکب شده است دیروز توانستند برای نخستین مرتبه در دادگاه کیفری یک استان تهران پرونده موکل‌شان را مطالعه کنند.
به گزارش همشهری، از روز هفتم خرداد‌ماه امسال که محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران در منزل مسکونی‌اش واقع در بلوار دادمان، میترا استاد، همسر دومش را با شلیک 2گلوله به قتل رساند بیش از یک‌ماه می‌گذرد.
 در این مدت هر روز اخبار تازه‌ای درخصوص این پرونده جنجالی منتشر می‌شد اما از 3هفته قبل با صدور کیفرخواست و ارجاع پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران، بررسی‌های قضایی در سکوت خبری ادامه یافت. پس از آنکه قاضی محمدرضا محمدی کشکولی، رئیس شعبه نهم بررسی‌های مقدماتی درخصوص این پرونده جنجالی را آغاز کرد، دیروز 3وکیل مدافع نجفی در دادگاه حاضر شدند و توانستند پرونده موکل‌شان را مطالعه کنند.
 از سوی دیگر یک کارشناس خبره نیز به‌عنوان کارشناس اسلحه تعیین و دیروز در دادگاه حاضر شد تا با بررسی محتویات پرونده نظر کارشناسی خود درخصوص اسلحه‌ای که در این جنایت از آن استفاده شده را ارائه کند. براساس ماده 387قانون آیین دادرسی کیفری پس از تعیین وکیل، به متهم و وکیل او اخطار می‌شود تا همه ایرادها و اعتراض‌های خود را ظرف 10روز از تاریخ ابلاغ به دادگاه ارائه کنند. بنابراین وکلای نجفی فرصت دارند تا نسبت به نواقص احتمالی پرونده به دادگاه اعتراض کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید