• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63195
+
-

کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در بروجرد

رئیس اداره توزیع برق بروجرد بیان کرد: تغییر ساعت کاری ادارات این شهرستان موجب شده است مصرف برق از ساعت ۱۳ تا 14:30 به میزان ۳۰ درصد کاهش یابد. «محمدعلی خسروی» به ایرنا گفت: ادارات در صبح اول وقت به روشن کردن کولر و برق نیاز ندارند و در ساعت اوج مصرف هم زمان اداری به اتمام می‌رسد و این امر موجب صرفه‌جویی در این ساعت شده است.

وی ادامه داد: میزان برق مصرفی در این شهرستان از سوی مشترکان خانگی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش 8 درصدی داشته و روزانه ۱۲۰ مگاوات برق مصرف می‌شود. در صورت ادامه این روند، شرکت توزیع برق با مشکل مواجه خواهد شد.

خسروی تاکید کرد: با توجه به این‌که کولرهای آبی و گازی حدود ۴۰ درصد مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند، انتظار می‌رود مشترکان از دور کند کولرهای آبی و برنامه ۲۵ کولرهای گازی در فصل گرما استفاده کنند تا مصرف برق حدود ۵۰ درصد کاهش یابد.

رئیس اداره توزیع برق بروجرد در بخش دیگری از صحبتش از طلب این اداره از مشترکان خبر داد و گفت: هم‌اکنون مشترکان برق صنعتی، تجاری، خانگی و کشاورزی حدود ۴۰ میلیارد تومان به این اداره بدهکارند که همین مساله خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند. وی افزود: شهرستان بروجرد دارای ۱۴۳ هزار مشترک برق شهری، روستایی و صنعتی است که خدمات‌رسانی به این تعداد مشترک نیازمند پرداخت شدن بدهی مشترکان و نیز مصرف بهینه برق است.

این خبر را به اشتراک بگذارید