• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63109
+
-

طرح جابه‌جایی مناطق آلوده مسجدسلیمان کامل اجرا نشد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به موضوع جابه‌جایی خانه‌هایی که در زمین‌های آلوده به نفت و گاز در مسجدسلیمان قرار دارند، گفت: از نظر شرکت ملی نفت این کار انجام گرفته و 120 میلیارد تومان مدنظر برای جا‌به‌جایی واحدهای مسکونی پرداخت شده اما بنا به دلایلی این کار کامل انجام نشده است.

به گزارش ایسنا «احمد محمدی» بیان کرد: این جابه‌جایی به درازا کشیده است. حدود 15 سال پیش، در شروع کار، برآورد شد طی یک برنامه زمان‌بندی و اولویت‌بندی‌شده کار ساخت واحدها انجام شود. وی با اشاره به این‌که 120 میلیارد تومان بودجه برای این کار پرداخت شده است، افزود: قرار بود کار جابه‌جایی نه به صورت ضرب‌الاجلی و یکجا، بلکه در قالب برنامه‌ای اولویت‌بندی‌شده صورت بگیرد و ابتدا مناطقی که در خطر بیشتری هستند جا‌به‌جا شوند اما این کار به شکل کامل انجام نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: خانه‌های مد نظر روی مخزن «آسماری» قرار داشتند که با توجه به انتشار نفت و گاز در آن منطقه، از نظر ایمنی، باید جابه‌جا می‌شدند. اما افرادی که باید خانه‌ها را جابه‌جا می‌کردند، این کار را انجام ندادند و همین مساله به علاوه دیگر شرایط باعث شد کار جابه‌جایی به صورت کامل انجام نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید