• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63186
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/9Kw8
+
-

سالم‌سازی آب شرب ۵۳ روستای آذربایجان‌غربی

خبر
سالم‌سازی آب شرب ۵۳ روستای آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از رفع شدن مشکل کیفیت آب شرب ۵۳ روستای استان با تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی خبر داد.

«علیرضا رضوی» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به شناسایی ۱۱۷ روستای محروم از آب شرب مناسب گفت: برای پایش آب شرب روستاها، ۱۱۷ روستای استان که کیفیت آب شرب مناسبی ندارند، شناسایی شدند که از این تعداد مشکل آب شرب ۵۳ روستا با تامین اعتبارات از صندوق توسعه ملی برطرف شده و بقیه هم در دست اقدام است.

وی با بیان این‌که حل مشکل آب شرب این تعداد روستا هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ادامه داد: با پایش‌های دوره‌ای در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی، در حال حاضر آب شرب تحویلی به مشترکان از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است.

رضوی عنوان کرد: در حال حاضر 2 هزار و ۳۷۶ روستا با ۳۰۵ هزار نفر جمعیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند و ۸۵ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش مستقیم شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قرار دارند.

این مسئول از آب‌رسانی به مناطق محروم استان برای اولین بار با مشارکت بنیاد علوی خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه ۱۶ روستای مرزی استان با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال در مناطق محروم و مرزی استان از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند.

در قالب اجرای این طرح روستاهای قزل سوری، گل سید، ساری اوجاق، سیران، بایطمش، عبدالرزاق، محلملوی سفلا و علیا، تغنیت علیا، مخورکرد، بزغاله، آق‌دوز، قادوکندی، امامقلی علیا و سفلا و ریحانلوی سفلای شهرستان چالدران از آب آشامیدنی سالم وبهداشتی برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی با بیان این‌که هم‌اکنون شاخص مطلوبیت میکروبی آب در روستاهای استان بالای ۹۶ درصد است شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی در استان را 81/75 درصد عنوان کرد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید