• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 11 تیر 1398
کد مطلب : 63157
+
-

کشف ۵۳۰ کیلوگرم مواد مخدر

میزان کشفیات انواع مواد مخدر در زنجان با کشف ۶۴ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک به بیش از ۵۳۰ کیلوگرم از ابتدای سال تاکنون رسید. فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان ۶۴ کیلو و ۳۰۰ گرم ماده مخدر از نوع تریاک در این استان کشف و ضبط شد. 

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌و‌گو با ایرنا بیان کرد: این مقدار مواد مخدر با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر اردبیل در آزادراه زنجان ـ قزوین، از داخل یک دستگاه کامیون که به شیوه‌ای ماهرانه جاسازی شده بود به دست آمد. 

وی با اشاره به این‌که این خودرو متعلق به قاچاقچیان بود، افزود: در پی اطلاعات واصله مبنی بر انتقال مقادیری تریاک، موضوع شناسایی سوداگران مرگ در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های زنجان و اردبیل قرار گرفت و ماموران نیز بلافاصله با حضور در مبادی ورودی زنجان و اجرای طرح ایست و بازرسی نسبت به کنترل خودروهای عبوری پرداختند که در نهایت موفق به کشف مواد و دستگیری ۲ قاچاقچی شدند. 

از ابتدای امسال تا ششم تیرماه جاری، بیش از ۴۶۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله ۳۹۲ کیلوگرم تریاک، ۴۲ کیلوگرم حشیش، ۱۸ کیلوگرم گل، 4 کیلوگرم گراس و 3 کیلوگرم هروئین در این استان کشف و ضبط شد. این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد کاهش نشان می‌دهد و عمده دلیل آن نیز اجرای مستمر طرح‌های پاکسازی توسط پلیس و تغییر مسیرهای ارتباطی از سوی قاچاقچیان مواد مخدر به دلیل گرفتار شدن در دست پلیس زنجان است. 

همچنین میزان کشفیات شیشه در مدت یادشده نیز ۹۱۱ گرم است که در مدت مشابه پارسال ۸۹۳ گرم بود و ۱۸ هزار و ۶۹۱ عدد قرص ترامادول نیز در این مدت از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کشف شد که این نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۷۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. 

در این مدت ۹۱۶ نفر (۴۴ قاچاقچی، ۱۷ حمل‌کننده، ۳۴ توزیع‌کننده، ۱۷۸ خرده‌فروش و ۶۴۳ نگهدارنده) در دام پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان افتادند. ۹۰۱ نفر این افراد مرد و ۱۵ نفر مابقی زن بودند و ۱۲۴ دستگاه خودرو و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت توقیف و 7 باند نیز منهدم شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید